(papildināta) Uz sēkļa pie Akmeņraga uzskrējis poļu transporta kuģis "Romanka”

(papildināts viss teksts, pievienots Pāvilostas novada mēra Ulda Kristapsona viedoklis) Šorīt, 27. novembrī, ap plkst. 5.30 tika saņemta informācija, ka poļu tankkuģis „Romanka” uzskrējis uz sēkļa pie Akemņraga.

"Kuģis Romanka stāv "taisns kā svece" aptuveni 60 vai 70 metrus no krasta, portālam " Diena.lv" pastāstījis Pāvilostas novada domes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons, kurš aplūkojis negadījuma vietu no krasta. Kādi bijuši avārijas iemesli, viņš nezināja teikt – viļņi jūrā neesot bijuši lieli, vējš arī neesot sasniedzis vētras līmeni. Viņš pieļauj, ka visdrīzāk bijušas problēmas ar navigāciju. Lai arī vieta pie Akmeņraga kuģu satiksmei esot bīstama, tā kartēs attiecīgi atzīmēta. Pēc U. Kristapsona rīcībā esošas informācijas, no Ventspils ostas jau esot izgājis velkonis, kurš nocels Romanku no sēkļa.

Kā ziņots, uz notikuma vietu Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Riga) norīkojis Krasta apsardzes kuģi KA-14 "Astra” un Jūras spēku kuģi A-90 "Varonis”, iesaistīts arī Gaisa spēku helikopters LAF-104 un izsludināta trauksme sauszemes glābšanas vienībām no Ventspils un Rīgas.

Izsludināta paaugstināta gatavība.

Transporta kuģis "Romanka" ir 65 metrus garš un 11 metrus plats. Kuģī nav kravas, un šorīt tas bijis ceļā uz Rīgu, atsaucoties uz Aizsardzības ministriju, raksta LETA.

Kuģis uz sēkļa atrodas apmēram 50 metru attālumā no krasta, kas ir aptuveni septiņu līdz astoņu kilometru attālumā no Pāvilostas.

Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes direktora vietnieks Fēlikss Klagišs aģentūrai LETA apstiprināja, ka kuģa korpusā ievērojamu bojājumu nav, līdz ar to naftas produktu noplūde nav konstatēta.

Kā uzsvēra Klagišs, protams, nav patīkami, ka šāda veida kuģis uzskrien uz sēkļa pie Latvijas krastiem, taču pagaidām nekāda pamata satraukumam par vides draudiem neesot.

Latvijas Jūras administrācijas (LJA) sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne biznesa informācijas portālu "Nozare.lv" informēja, ka pašlaik vidi piesārņojoši faktori nav fiksēti, kuģis ir kuģojis bez kravas un nav informācijas, ka no tā kaut kas noplūstu.

Par to, vai kuģis ir cietis, varēs spriest pēc tam, kad tas tiks novilkts no sēkļa. Ja kuģis nav cietis, tas varēs doties tālāk.

LJA rīcībā ir informācija, ka kuģa kapteinis patlaban sazinās ar īpašnieku, lai atrisinātu jautājumu, kā novilkt kuģi no sēkļa īpašniekiem lētākā un pieņemamākā veidā.

Komentējot, vai par incidentu LJA sākusi izmeklēšanu, Kočāne skaidroja - izmeklēšanu uzsāk, ja cietis kuģis vai cilvēki, bet, ja tā nav, - izmeklēšanas uzsākšana ir atkarīga no dažādiem faktoriem. Par izmeklēšanas uzsākšanu šajā gadījumā LJA lems, kad kuģis tiks novilkts no sēkļa. Turklāt, ja izmeklēšana tiks uzsākta, vēl tiks domāts, kas to darīs - Latvijas vai Polijas izmeklētāji.

Avārija notikusi Latvijas teritoriālajos ūdeņos, tomēr kuģis ir no Polijas. Iespējams, izmeklēšana notiks, sadarbojoties abu valstu atbildīgajām institūcijām.

Kā sacīja Kočāne, patlaban galvenais ir uzzināt, vai šis negadījums ir tik nopietns, ka būtu jāizmeklē.

LJA pagaidām arī nav izdevies sazināties ar kuģa kapteini, lai noskaidrotu avārijas iemeslus. Patlaban viņa izvēlētais ceļš nešķiet loģisks, un nepieciešami skaidrojumi par veiktajām darbībām.

Pievieno komentāru

Pāvilostas novadā