Sper soli atpakaļ lidostas attīstībā

Aviokompānijas “AirBaltic” paziņojums par visu reisu slēgšanu ir solis atpakaļ Liepājas lidostas attīstībā. Paziņojums bijis negaidīts, un pasažieru plūsmas samazināšanās dēļ uzņēmumā darbu zaudēs vairāki darbinieki, informē Liepājas lidostas direktors Aldis Mūrnieks.

“Pārtrauktie reisi uz Rīgu, Kopenhāgenu un Hamburgu bija nozīmīgi ne tikai lidostai, bet visam reģionam,” pārliecināts A. Mūrnieks. Viņam piekrīt arī Liepājas Attīstības pārvaldes vadītāja vietnieks Mārtiņš Ābols: “Lidostas darbība ir nozīmīga tūrismā un biznesā. Investori bija priecīgi, ka var ātri nokļūt Kopenhāgenā. Reisus no Liepājas izmantoja arī Lietuvas pilsoņi.”
Klienti ar reisu pārtraukšanu tiek zaudēti, norāda A. Mūrnieks. Lai viņus atgūtu, paies laiks. Pieradināt pasažierus pie pakalpojuma var tad, ja reisi ir regulāri.

Jāatlaiž darbinieki
Pēdējais trieciens Liepājas lidostai bija “AirBaltic” paziņojums pārtraukt iekšzemes reisus. Aviokompānija nespēja turēt doto solījumu un šos reisus saglabāt, jo valdība nepiešķīra mērķdotāciju aptuveni miljons latu apjomā.

Rezultātā kopš 1. oktobra no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ aizlidot vairs nevar. Sestdien notiks pēdējais šā gada lidojums uz Kopenhāgenu. Liepājas pašvaldība un lidosta cer uz aviokompānijas solījumu – nākamajā vasarā lidojumus atsākt.

Jau augustā Latvijas lidsabiedrība “AirBaltic” paziņoja, ka no 18. oktobra pārtrauks lidojumus no Liepājas uz Hamburgu Vācijā un Kopenhāgenu Dānijā. Toreiz “AirBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags “Kursas Laikam” paskaidroja, ka lidsabiedrība šos reisus veic nevis ar savu, bet gan īrētu lidmašīnu, kas sadārdzina izmaksas. Lidojumus starp Liepāju, Hamburgu un Kopenhāgenu uzņēmums varētu atsākt, kad papildinās savu floti ar jaunu lidmašīnu.

Liepājas lidostā “AirBaltic” mainīgie plāni nozīmē aptuveni piecu līdz astoņu darbinieku atlaišanu. Ziemas sezonā no Liepājas divreiz nedēļā varēs aizlidot uz Maskavu. Šos reisus veic Krievijas kompānija “Atlant-Sojuz”, kas lidojumus uzsāka augustā.

Gaida skaidru atbildi
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers paudis atbalstu reģionālo lidostu attīstībai, taču nozares nākotne reģionos ir neskaidra. “Garantiju valsts līmenī nav,” norāda Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš. Nepieciešama skaidra stratēģija, lai lidostas zinātu, ar kādu atbalstu var rēķināties.

Pēc A. Šlesera iniciatīvas ir izveidota darba grupa, kas pēta iespēju apvienot Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu vienā uzņēmumā ar VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””, tām kļūstot par meitasuzņēmumiem. Darba grupa secinājusi, ka apvienošanās būtu ieguvums reģionālajām lidostām.

Tā ļautu izveidot vienotu lidostas pakalpojumu cenu politiku visām Latvijas lidostām. Apvienošanās radītu iespēju centralizēt un optimizēt administratīvās funkcijas, administratīvo funkciju štata vietu kopējo skaitu samazinot par 20 procentiem, kā arī ļautu izlīdzināt atalgojumu starp līdzīgu funkciju darbiniekiem, secina apvienošanās projekta darba grupa.

Pievieno komentāru

Liepājā