Pēc divu gadu pārtraukuma pavasarī atsāks tiesvedību tankkuģa sadragātā Karostas tilta lietā

Kurzemes apgabaltiesā pavasarī pēc divu gadu pārtraukuma atsāks tiesvedību tankkuģa "Anna" sadragātā Karostas tilta lietā. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) prasību pret grieķu kuģniecības kompāniju "Clan Marine Ltd." par zaudējumu piedziņu plānots atsākt skatīt 21.maijā.

2010.gada aprīļa vidū Kurzemes apgabaltiesa uz laiku apturēja tiesvedību šajā civillietā, jo Liepājas SEZ pieteica tilta ziemeļu daļas balsta ekspertīzi, lai noteiktu prasības pamatotību.

Tiesvedība starp Liepājas SEZ un kuģniecības kompāniju sākās 2008.gadā.

Liepājas SEZ pārvalde no "Clan Marine Ltd." vēlas piedzīt 4,1 miljona lata zaudējumus par 2006.gada vasarā tankkuģa "Anna" sadragāto Karostas tiltu. Kā trešā persona atbildētāja pusē pieaicināta Krievijas apdrošināšanas kompānija "Ingosstrah".

2006.gadā "Clan Marine Ltd." bija kuģa "Anna" īpašnieks. Tankkuģis bija reģistrēts Batumi ostā Gruzijā. Pašlaik kuģim ir jauns īpašnieks.

2006.gada jūlijā kuģis ietriecās Karostas tiltā, sadragājot tā ziemeļu daļu. Izmeklēšanā vēlāk secināts, ka tankkuģa avārijas iemesls bijis stūres iekārtas bojājums, kā arī kuģa kapteiņa un ostas loča pasīvā rīcība.

2006.gada 17.jūlijā bija paredzēts sākt tilta rekonstrukciju, taču plānus izjauca 12.jūlijā notikusī kuģa sadursme ar tiltu. Līdz ar to tilta nesadragātās daļas rekonstrukciju sāka tikai 2007.gada sākumā.

Tilta renovācija ir viena no Kohēzijas fonda atbalstītā vērienīgā Liepājas ostas pievedceļu projekta sastāvdaļām.

Pēc rekonstrukcijas tiltu atklāja 2009.gada augusta beigās.

Tilts projektēts 1903.gadā, tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā. Pirmā pasaules kara laikā tilts pa daļai nopostīts, bet atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tilts postīts atkal ‒ vācu un padomju aviācijas uzlidojumos.

Pievieno komentāru

Liepājā