Palielināsies kravu plūsma pa jauno ostas dzelzceļa pievedceļu

Tuvāko nedēļu laikā ievērojami palielināsies vilcienu sastāvu plūsma pa jauno Liepājas ostas dzelzceļa pievedceļu, notiek pēdējie dokumentācijas saskaņošanas darbi, vēstī Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes priekšnieks Guntars Krieviņš.

Lai pilnvērtīgi jaunais Liepājas ostas dzelzceļa pievedceļš, kura kopējais garums ir 4719 metri, sāktu darboties, bija nepieciešams izstrādāt jaunas instrukcijas un nepieciešamo dokumentāciju.

Tāpat notiek juridiskās dokumentācijas saskaņošana, lai jauno posmu nodotu SIA "LDz Cargo" lietošanā, kas tad arī rūpēsies, apsargās vagonus un kravas, kas pa jaunizbūvēto dzelzceļa pievedceļu tiks padoti Liepājas ostas virzienā, kā arī pretējā virzienā no Liepājas ostas piestātnēm.

Tāpat bija nepieciešams sagatavot izmaiņas līgumos ar SIA "LDz Cargo" starp kravu piegādātājiem un saņēmējiem. Jaunā dzelzceļa posma nodošana lietošanā valsts dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumam ievērojami atvieglos tranzīta kravu plūsmu, dokumentācijas kārtošanu un vagonu padošanu, kā arī tiks izlīdzināti tarifi, kas uzņēmējiem ir ļoti svarīgs faktors.

Krieviņš uzsvēra, ka instrukcijas un dokumentācija sagatavošanu un izstrādi varēja uzsākt tikai pēc dzelzceļa posma nodošanas ekspluatācijā. Plānots, ka jūnija sākumā visas lietošanas instrukcijas tiks saskaņotas.

SIA "LDz Cargo" ir AS "Latvijas dzelzceļš" meitasuzņēmums ar 100% valsts kapitālu, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem.

Liepājas ostas jauno dzelzceļa pievedceļu un Ziemeļu parku svinīgi atklāja 21.februārī. Tas ir viens no Liepājas ostas transporta infrastruktūras attīstības projekta "Liepājas ostas pievedceļi" daļām. Būvniecības kopējās izmaksas bija 4,08 miljoni latu, ko veido Kohēzijas fonda, valsts un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta finanšu līdzekļi.

Pievieno komentāru

Liepājā