Nolemts pagarināt tramvaja līniju

Liepāja būs pirmā pilsēta Latvijā pēc valstiskās neatkarības atjaunošanas, kur realizēs unikālu projektu – būvēs tramvaja līnijas pagarinājumu, informē SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.

Diskusija par tramvaja līnijas pagarināšanu notiek jau sen, bet pirms diviem gadiem tā atkal aktualizējusies, saka Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis. 2007. gadā izstrādāts tehniski ekonomiskais pamatojums Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanai.
No diviem variantiem Liepājas domes deputāti izraudzījušies modeli, kas paredz tramvaja līniju pagarināt pa Tukuma–Ventas–Mirdzas Ķempes ielu, informē A. Puks. Otrs izstrādātais variants paredzēja tramvaja līniju pagarināt pa Tukuma–Ganību–M. Ķempes ielu.
Kā skaidro A. Puks, vienā virzienā līniju plānots pagarināt par aptuveni 1,5 kilometriem. Plānotais modelis ļaus pasažieriem izvēlēties ērtāko un izdevīgāko pārvietošanās variantu. Arī no transporta plūsmas plānošanas viedokļa pilsētai tas būs ieguvums.
SIA “Liepājas tramvajs” pārstāvis gan uzskata, ka tehniski ekonomiskajā pamatojumā veiksmīgāks risinājums bijis norādīts otrajā variantā. “Ganību iela ir tranzītiela, taču pamatojums pierādīja, ka līnija varēja virzīties arī pa šo maršrutu. Tagad izraudzītais maršruts paiet garām mikrorajonam “Ezerkrasts-1”, bet varbūt ar laiku līnija varētu virzīties arī pa šo rajonu,” spriež A. Puks. Viņš skaidro, ka laika gaitā Liepājā varētu būt arī divi tramvaja maršruti, un nenoliedz iespēju, ka veiksmīgas attīstības gadījumā varētu pagarināt arī jau esošo līniju.
V. Vitkovskis informē, ka pirms galīgās apstiprināšanas izraudzītais modelis vēl tiks koriģēts un precizēts. Nākamais attīstības posms paredz tehniskā projekta izstrādi un ES struktūrfondu finansējuma piesaisti.
Speciālisti ir vienisprātis, ka reāli būvniecības darbi varētu sākties ne agrāk kā 2009. vai 2010. gadā.

Pievieno komentāru

Liepājā