Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Liepājā ātrāk nekā plānots atvērs Oskara Kalpaka tiltu

Oskara Kalpaka tiltu kājāmgājēju un autotransporta satiksmei pēc veiktajiem remontdarbiem atvērs ātrāk nekā bija plānots – šā gada 9. augustā.

Remontdarbu laikā SIA “Kurzemes Būvserviss” nomainīja tilta nesošās koka konstrukcijas un dēļu klājumu, bet Liepājas SEZ pārvaldes Tehniskā dienesta darbinieki veica tilta mehānisko detaļu apkopi un sakārtošanu, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Kā pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes Tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs, visi darbi noritējuši pēc plānota darba grafika, nedaudz to apsteidzot. Paralēli tilta koka seguma nomaiņai sakārtoti un atjaunoti arī tilta izgriešanas mehānismi. Sakārtotas arī tilta gala atslēgas, kuru mehānismiem var piekļūt tikai tiltu izgriežot 10 un 20 grādu leņķī. Tāpat notīrītas tilta metāla konstrukcijas un aizkrāsoti nelegālie grafiti zīmējumi.

Oskara Kalpaka tilta rekonstrukcija, nomainot nesošās tilta koka konstrukcijas un klaju, tika īstenota Liepājas SEZ pārvaldes investīciju programmas ietvaros. Liepājas SEZ pārvalde tilta remontdarbiem no sava budžeta šogad atvēlējusi 111, 4 tūkstošus EUR.

Pirms 10 gadiem noslēdzās O. Kalpaka tilta rekonstrukcija, saglabājot tā vēsturisko izskatu t.sk. koka klāju un nesošās koka konstrukcijas. Darbi notika ES Kohēzijas fonds projekta “Liepājas ostas pievadceļi” ietvaros. 10 gadu laikā koka konstrukcijas jūras vēju ietekmē ir bojātas un lai turpmāk arī varētu nodrošināt drošu satiksmi pār tiltu, bija nepieciešams tās nomainīt.

Liepājas SEZ pārvaldes Tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs arī skaidro, ka, saglabājot vēsturisko izskatu, nevar tikt uzklāts polimēra dēļu segums. Tāpat nevar izmantot arī ozolkoka brusas un dēļus, kuriem ir ilgāks kalpošanas laiks, jo tie ir ievērojami smagāki un būtiski ietekmēs tilta izgriešanu un konstrukciju drošību.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas loģiski ietekmējis arī tā ekspluatāciju.


Pievieno komentāru

Liepājā