Karostas sagrautā tilta lietā iesaistītās puses turpina izlīguma sarunas

Kurzemes apgabaltiesa šodien līdz 17.decembrim atlika tiesas sēdi lietā pret tankkuģa "Anna" īpašniekiem par Liepājas Karostas tilta sagraušanu, informē tiesneša palīdze Marika Jankovska.

Lietā iesaistītās puses pieteikušas lūgumu tiesai dot laiku izlīguma noformēšanai. Jau jūnijā puses bija izteikušas lūgumu dot laiku iespējama izlīguma pārrunām, tāpēc tiesa pasludināja pārtraukumu līdz oktobrim.

Kā ziņots, prasītājs lietā par zaudējumu piedziņu ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde, atbildētājs - "Clan Marine LTD", bet trešās personas - Ukrainā reģistrētais uzņēmums un apdrošināšanas AS "Ingosstrakh".

Prasības summa ir 4 104 954 lati. SEZ iepriekš palielināja prasību no 1 768 530 līdz 4 104 954 latiem, tiesa arī saņēma lietai papildinājumu no prasītāja uz vairāk nekā 90 lapām.

2010.gada aprīlī tiesa pieņēma Liepājas SEZ lūgumu veikt ekspertīzi sagrautā Karostas tilta lietā. Ekspertīzē lūgts noskaidrot, vai pēc sadursmes tika bojāts Karostas tilta ziemeļu daļas balsts.

Jau ziņots, ka 2006.gada jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis "Anna" ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors - Beļģijā.

Pēc rekonstrukcijas tiltu atklāja 2009.gada augusta beigās.

Pievieno komentāru

Liepājā