Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Izsludina Kārļa Zāles laukuma metu konkursu

Liepājas pilsētas pašvaldība izsludinājusi atklātu metu konkursu par to, kā Kārļa Zāles laukumu būtu iespējams pārveidot par kvalitatīvu, ilgtspējīgu, vizuāli pievilcīgu, funkcionālu, drošu un ērti lietojamu publisko ārtelpu.  Konkursa materiālu iesniegšanas termiņš ir 2019. gada 15. februāris.

Konkursā var piedalīties jebkura fiziska vai juridiska persona, kā arī šādu personu apvienība, kas nolikumā noteiktajā termiņā iesniedz atbilstoši noformētu metu, vēstīts Liepājas pašvaldības mājaslapā.

Metu konkursa dalībniekiem ir jāizstrādā un jāiesniedz Kārļa Zāles laukuma telpiskā koncepcija un būvprojekta piedāvājums (būvprojekta izstrādes un būvdarbu autoruzraudzības izmaksas).

Ar konkursa uzvarētāju vai uzvarētājiem, ko noteiks žūrija, notiks sarunu procedūra par būvprojekta izstrādāšanu atbilstoši projektēšanas uzdevumam „Degradēto teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības vajadzībām  posmā no Jaunā tilta līdz Graudu ielai, Liepājā”, kas pievienots konkursa materiāliem. Būvprojektu pašvaldība ir paredzējusi īstenot, piesaistot ES struktūrfondu līdzekļus.
Metu konkursa balvu fonds ir 9 000 eiro.

Metu konkursa dalībniekiem ir jāpiedāvā risinājumi, kā nodrošināt  gājējiem un velosipēdu lietotājiem ērtu piekļuvi Tirdzniecības kanāla krastmalai no Lielās, Skolas un Bāriņu ielas un kā krastmalu piemērot daudzpusīgai izmantošanai, ievērojot apvienotās telpas principu “iela = laukums”.

Laukumam un tā piegulošajās teritorijās gājējiem un velobraucējiem jāparedz prioritāte, te jāparedz arī sabiedrības pulcēšanās vietas, jānodrošina sabiedriskā transporta ērta lietošana.

“Lai gan šī teritorija ir ar lielu potenciālu, šobrīd par  Kārļa Zāles laukumu varu teikt, ka tā ir degradēta ainava pašā pilsētas centrā,” vērtē pilsētas galvenais arhitekts Indulis Kalns. Te, pēc arhitekta vārdiem, nav drošas pieejas ūdensmalai, te rēgoja sabrukuši krasta stiprinājumi, nav radītas atpūtas un brīvā laika pavadīšanas iespējas, esošais labiekārtojums – kāpnes, laukumi, zālieni, atbalstsienas, brauktuvju segums  – ir pamatīgi nolietojies un ļoti sliktā stāvoklī.

“Tāpēc, sagatavojot konkursa darba uzdevumu, esam iekļāvuši nosacījumus, lai piedāvāto risinājumu pamatā būtu ievērots “cilvēka mērogs”, pilsētvides lietotājs te justos droši, iederīgi, vēlētos teritoriju izmantot un tajā uzkavēties,” papildina I. Kalns.

Metu konkursa teritorija ir sadalīta trīs zonās, un katrā no tām būs jāatrisina noteikti telpiskās plānošanas uzdevumi, kas būvdarbu rezultātā ļautu radīt mūsdienīgu pilsētvidi, vienlaikus saglabājot sasaisti ar blakus esošajām zonām.

Pirmajā zonā, kas ir teritorija pie kanāla, tas ir, no Tramvaja tilta līdz viesnīcai “Libava”, metu konkursa dalībniekiem jāpiedāvā labiekārtojums, kura sastāvdaļa ir Kārļa Zāles piemineklis, kas šobrīd atrodas muzeja dārzā, bet ko paredzēts pārvietot uz šo, tam sākotnēji paredzēto vietu. Šajā zonā vēl ir paredzēts izbūvēt intensīvai lietošanai, laika apstākļiem un dabas procesiem tehniski, funkcionāli un estētiski piemērotus krasta stiprinājumus.

Otrā zona ietver kanāla krastmalas posmu aiz viesnīcas “Libava” – virzienā uz ezeru, līdz Jaunajam tiltam.

Trešā zona ir tā laukuma daļa, kas sastāv no brauktuves ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, pagrieziena joslām, ietvēm, autostāvvietām, te atrodas degvielas uzpildes stacija “Neste” un ātrās ēdināšanas restorāns “Hesburger”, dienvidu pusē - daudzdzīvokļu dzīvojamo māju kvartāls un tirdzniecības centrs “Ostmala”.

Otrajā zonā, saskaņā ar metu konkursa nosacījumiem, ir jāparedz parka tipa labiekārtojums ar gājēju celiņiem, atpūtas vietām, soliņiem, atkritumu urnām, apgaismojumu, apstādījumiem un Tirdzniecības kanāla krasta stiprinājumi, līdzīgi kā pirmajā zonā.
Savukārt trešajā zonā nepieciešams piedāvāt jaunu, kompaktu satiksmes infrastruktūras risinājumu, kas ir drošs gājējiem, velobraucējiem, iedzīvotājiem un samazina līdzšinējo satiksmes intensitāti.

Visās trīs zonās ir jārisina vides pieejamības jautājumi, apgaismojums un apstādījumu jeb zaļās zonas struktūra.

Materiāli konkursam ir jāizstrādā, ņemot vērā Vispārīgos būvnoteikumus, atsevišķu inženierbūvju būvnoteikumus, Latvijas būvnormatīvus un citus regulējošus dokumentus.

Pievieno komentāru

Liepājā