Bez eksporta nespētu pastāvēt

""Boats" angliski nozīmē ‘laivas’, bet SB ir līdzīpašnieku – Šplīta un Bulana – uzvārdu pirmie burti. Abi esam dzimuši vienā datumā – 11. jūnijā. Varbūt tāpēc tik labi sastrādājamies. Uzņēmums izaudzis līdz vienpadsmit darbiniekiem, ražojam stikla šķiedras izstrādājumus, un mūsu pamatprodukcija ir aptuveni divdesmit dažādu modeļu laivas," iepazīstoties atklāj SIA "Boats SB" direktors Ingus Šplīts. Par to šonedēļ raksta "Kursas Laiks".

Biznesa sākumposmā izgatavojuši automašīnu tūninga aksesuārus, bet laivu ēru 2001. gadā ievadījusi nelielas kanoe laiviņas “Alba” izgatavošana. “Sekoja vēl divas – “Bura” un “Renda”, kas atšķiras ar izmēriem un apdari. Tās piedāvājām eksportam līdz 2006. gadam,” atceras firmas vadītājs un uzsver, ka laivu tirgum Latvijā raksturīga sezonāla aktivitāte – no aprīļa līdz jūnija beigām.

Uzņēmuma specifika ir mainījusies, šobrīd orientējas uz lielākām laivām un 90 procenti ir tikai eksports. Tās ir piecarpus metrus garas zvejas laivas, ko izmanto jūrā.  Ar Norvēģiju saistīts produkts ir arī no stiklšķiedras izgatavotās pirts baļļas, kurās ievieto ar malku kurināmu krāsniņu. Sadarbības līgums paredz, ka divus viņu modeļus uzņēmums nedrīkst realizēt citur. SIA “Boats SB” ir sadarbība ar Liepājas SEZ uzņēmumu SIA “Baltic Rim”, kam periodiski tiek ražotas detaļas “Volvo” traktoru tehnikai. “Tapuši arī manekeni jeb sieviešu skaistāko vietu atdarinājumi firmai “Lauma”,” pasmaida I. Šplīts. “Pēc tam nāca “Tonus Elast” specifiskais piedāvājums izgatavot manekenus ar puncīti – grūtniecēm paredzētajai produkcijai. Manekeni tāpat vajadzīgi citiem veļas ražotājiem.”

Kā vienu no interesantākajiem un gabarītu ziņā iespaidīgākajiem darbiem I. Šplīts min vēja tuneļa izgatavošanu pasaules līmeņa šovam “Aerodium”. Astoņus metrus augstais un divpadsmit platais objekts uzbūvēts trīs mēnešu laikā un aizvests uz Ķīnu.

I. Šplīts norāda, ka jau trīs gadus mūspusē par TOP laivu tiek uzskatīta “Hunter”, kas izmēru ziņā līdzinās ezera zvejnieku koka laivām. Modeļa prototipu izgatavojis Valdis Bunka, kurš tagad jau Aizsaulē. “Mēs atradām veco meistaru, un viņš ieinteresējās, jo koka laivas izgājušas no modes. Pirmo laivu viņam uzdāvinājām. “Hunter” ir šaura un gara ar tukšu vidu, braucējs nesēž, bet izmanto daldi jeb atstumjas ar koku. Uztaisām to smagāku, lai ar degunu iet cauri zālēm. Cilvēki arvien vairāk izmanto dzinējus, izgatavojām otru versiju “Hunter plus”– ar divreiz platāku aizmugures daļu, kur ievietot motoru. Interesanti, ka citviet Latvijā šī “Hunter” nav populāra, tikai viena nopirkta Babītes ezeram, kas tikpat sekls kā Liepājas. Mūspusē to izmanto arī piemājas dīķīšos.”

“Šosezon trīs “SB-430F” laivas Bārtā uz nomu liks uzņēmums “Silence”. Divām izvēlēta krāsa “latvian red” un vienai – balta. Pasūtot laivu pie mums, klientam ļoti svarīgi ir zināt, ko tieši grib: ir lietas, ko varam izmainīt. Stikla šķiedrai ir laba īpašība, tā neprasa īpašu kopšanu, laivu pēc sezonas vienkārši izvelk krastā un apgāž otrādi. Saulē vienīgi var izbalot spilgtās krāsas.”

Nākotnes vīzija? “Salīdzinot ar periodu pirms trīs gadiem, esam pārkāpuši lielākā laivā un peldam. Skatīsimies, kā veiksies turpmāk.”

Daudz plašāk 6. maija "Kursas Laikā"!

Pievieno komentāru

Liepājā