Atklāj alus sezonu un rūpnīcu

Kopš maija vidus Liepājā “Līvu alus darītavā” ražo gan “Līvu”, gan “Lāčplēša” alu. Otrdien uzņēmuma jaunais saimnieks dāņu koncerns “Royal Unibrew” atklāja modernizēto rūpnīcu un alus sezonu.

“Alus biznesā mums ir labi veicies. Pārdošanas apjomi aug,” norāda “Royal Unibrew” ģenerāldirektors Latvijā Jespers Koldings. Dāņi pērn augustā noslēdza darījumu ar SIA “Griģis un Co” īpašnieku Andri Griģi un nopirka alus darītavu par vairāk nekā 12 miljoniem latu. Koncernam Latvijā jau piederēja bezalkoholisko dzērienu ražotājs SIA “Cido Grupa” un AS “Lāčplēša alus”.
Pērn dāņu koncerns paziņoja, ka slēgs ražotni Lielvārdē, lai to pārceltu uz Liepāju. Tagad ideja īstenota, investējot ražotnes paplašināšanā trīs miljonus latu. Jaunās iekārtas un tehnoloģijas turpmāk ļaus palielināt ražošanas jaudu līdz 600 tūkstošiem hektolitru alus gadā. Rūpnīcas atklāšanā J. Koldings norādīja, ka uzņēmums uzņemas iepriekšējā saimnieka saistības attiecībā uz basketbola klubu “Liepājas lauvas”. Šonedēļ noslēgta vienošanas, ka dāņi “Liepājas lauvas” atbalstīs trīs gadus.

Sola jauninājumus
“Esam investējuši ne tikai jaunās tehnoloģijās un ražošanas jaudu palielināšanā, bet arī būtiski mainījuši līdzšinējo alus receptūru un veikuši pamatīgus patērētāju pētījumus, kas turpmāk mums ļaus attīstīt Latvijas patērētāja gaumei un vēlmēm atbilstošas alus receptes, pagatavotas pēc augstākajām kvalitātes prasībām,” atzīst J. Koldings. Uzņēmums cer, ka
pēc receptūras uzlabošanas “Līvu alus” pircēju vidū varētu kļūt tikpat iecienīts kā “Lāčplēša alus”.
Šobrīd “Royal Uniberw” ierindojas trešajā vietā starp Latvijas alus ražotājiem un aizņem 18 procentu no Latvijas alus tirgus.
Uzņēmums sola ieviest jauninājumus.

Eksotiku nenovērtē
Latviešu gaumei tuvākas tradicionālās alus šķirnes, un eksperimentēšana ar eksotiskajām nav ekonomiski izdevīga, izpētījusi komunikācijas, tirgus un sabiedriskās domas izpētes aģentūra “A. W. Olsen&Partners”. Aģentūra secinājusi, ka alus pircējs Latvijā ir konservatīvs. Alus šķirnes ar dažādām garšām neiekaro tirgus daļu. Alus ražotāju eksperimenti pārsvarā izdzīvo vienu sezonu un pamatā kalpo zīmola atsvaidzināšanai. Eksotisko jeb tā saukto “nišas alu” lietotāju skaits ir mazs, un uzņēmumiem tos nav izdevīgi ražot.
Aģentūra norāda, ka Amerikā iecienīts sezonas dzēriens ir ķirbju alus. Vācijā tipisks alus ir “Rauchbier” jeb tā sauktais “dūmu alus”.
Alus darītavu lielvalstīs – ASV, Beļģijā, Anglijā un Vācijā – aldari alum pievieno dažādas garšu un aromātu bagātinošas vielas. Vienu no jaunākajiem alus veidiem gatavo Beļģijā – šampanieša alus. Tas ir pakļauts ilgākam raudzēšanas periodam nekā parastie ali. Tam ir augsts alkohola saturs – līdz 14 procentiem –, un to gāzē. Kopumā pasaulē ir ap 20 tūkstošiem alus šķirņu un 180 alus veidu.

UZZIŅAI
* “Royal Unibrew” ir Skandināvijas otra lielākā alus ražotāju grupa.

* Uzņēmums apvieno četras Dānijas, divas Polijas, divas Lietuvas alus darītavas, kā arī “Cido Grupu”.

* Koncerns visā pasaulē nodarbina aptuveni 2300 darbinieku un
savu produkciju eksportē uz aptuveni 60 valstīm.

Pievieno komentāru

Liepājā