Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ārkārtējā situācijā Liepājas pašvaldība un iestādes attālināti sniegušas vairākus simtus konsultāciju

Kopš 16.marta, kad Liepājas pašvaldības administrācija un pašvaldības iestādes sāka klientu apkalpošanu attālināti, divu nedēļu laikā elektroniski un telefoniski sniegti vairāki simti konsultāciju un pakalpojumu, aģentūru LETA informēja pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.

Pašvaldības administrācijas Apmeklētāju pieņemšanas centrā no iedzīvotājiem saņemti 325 telefona zvani un e-pasti un 53 iesniegumi papīra formātā. Visbiežāk jautājumi bijuši par nekustamā īpašuma nodokli - 50 -, par iestāžu darba režīmu, dzīvokļu, veselības jautājumiem, sociālajiem jautājumiem, būvniecību, par ēku un teritoriju apsaimniekošanu, izglītības nozari, kā arī vēl daudzi citi jautājumi par tādām tēmām kā svētki un izklaides pasākumi, iedzīvotāju pieņemšana domē, tirdzniecības jautājumi. Saistībā ar nekustamā īpašuma nodokļa apmaksu papildus saņemti vēl 280 iedzīvotāju jautājumi gan vēstuļu, gan iesniegumu, gan e-pastu un tālruņa zvanu veidā, vēsta LETA.

Lai nodrošinātu nepārtrauktu domes un pašvaldības administrācijas darbu, vienlaikus ievērojot piesardzības un drošības pasākumus, vienkopus telpā nepulcējot vairākus cilvēkus, Liepājas administrācijas darbinieki attālināti, izmantojot "Zoom" un "Jitsji" programmas, noturējuši aptuveni 75 video konferences. Attālinātajā un daļēji attālinātajā režīmā novadītas arī divas domes sēdes un kopumā pieņemti 73 jautājumi.

Arī citas pašvaldības iestādes pielāgojušās jaunajiem apstākļiem, piemēram, Nekustamo īpašumu pārvalde attālināti noorganizējusi jau četras komisijas, kopā izskatot 76 jautājumus, skaidroja Lazdāne. Liela daļa darbu jau iepriekš notika elektroniski, un jaunā kārtība to neskar. Tajā pašā laikā pastkastītē pie Nekustamā īpašuma pārvaldes durvīm ik dienas tiek saņemti ap desmit iesniegumi papīra formātā.

Būvvaldes darbinieki šajā laika posmā apstrādājuši 52 saņemtos dokumentus, sagatavojuši 40 dokumentus un 34 būvvaldes lēmumus, izdevuši četras jaunas būvatļaujas, tāpat izsniegtas sešas izziņas par nekustamā īpašuma sastāvu un astoņi atzinumi par būves pārbaudi. Izmaiņas skārušas vien objektu apskate dabā - pašlaik tiek apskatīti tikai tie objekti, kuros neuzturas cilvēki vai objekti atrodas ārtelpās.

Būvvaldē ik dienu tiek sniegtas konsultācijas gan telefoniski, gan pa e-pastu. Galvenokārt cilvēki tiek konsultēti par dažādu veidu dokumentu iesniegšanu būvniecības informācijas sistēmā. Dokumenti tiek saņemti arī papīra formātā gan pa pastu, gan atstāti domes foajē izvietotajā pastkastītē. Pašlaik papildus tiek strādāts pie būvvaldes sniegto pakalpojumu uzlabošanas un pilnveidošanas.

"Liepājas Sociālais dienests turpina darbu un apkalpo iedzīvotājus neklātienē, aicinot klientus par jebkuriem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo palīdzību, pakalpojumiem un atbalstu ģimenēm sociālā riska situācijās, konsultēties telefoniski vai elektroniski," informēja Lazdāne.

Katru dienu tiek saņemts kopumā ap simts telefona zvaniem no liepājniekiem, uz kuriem reaģē Sociālā dienesta darbinieki, cenšoties sniegt atbildes vai piedāvājot labāko problēmas risinājumu. Visvairāk zvanu pašlaik ir par pabalstiem krīzes situācijā.

Savukārt Kultūras pārvalde saistībā ar valdības plānoto ārkārtējās situācijas termiņa pārcelšanu kopā ar pārējo kultūras iestāžu atbildīgajiem speciālistiem veic esošās situācijas izvērtējumu un pārskata pārcelto aktivitāšu nākotnes plānus. Pārvalde sniedz konsultācijas vietējām kultūras nozares biedrībām un uzņēmumiem saistībā ar aktuālajiem vadības lēmumiem un izmaiņām, kas skar kultūras nozari kopumā. Tāpat turpinās darbs pie plānotajiem pasākumiem turpmākajam gadam. Līdzīgi darba uzdevumi pašlaik ir arī Sporta pārvaldē.

Liepājas izglītības darbinieki seko attālināto mācību procesam un regulāri piedalās video konferencēs ar skolu direktoriem, lai saprastu jaunās mācību kārtības efektivitāti un nepieciešamos uzlabojumus. Darbinieki veikuši arī iztrūkstošo viedierīču apzināšanu, koordinē procesu to saņemšanai no Izglītības un zinātnes ministrijas un nogādā līdz bērniem, kuriem tas vajadzīgs. Izglītības pārvalde koordinē, lai bērni no maznodrošinātām un trūcīgām ģimenēm brīvpusdienu vietā saņemtu kartes pārtikas iegādei.

Tāpat Izglītības pārvalde izveidojusi un nokoordinējusi bāzes pirmsskolu izglītības iestāžu darbu un veic ikdienas pirmsskolas apmeklējuma monitoringu. Tiek izvērtēta aukļu dienesta un privāto bērnudārzu darbību pārskatīšana. Daudz laika tiek veltīts komunikācijai ar vecākiem, atbildot uz jautājumiem elektroniski - par viedierīcēm, mācību procesa organizāciju attālināti, ēdināšanu.

Savukārt, lai nodrošinātu iedzīvotāju informētību par aktuālo saistībā ar jaunā koronavīrusa izraisīto saslimšanu Covid-19, izsludināto ārkārtējo situāciju, pieņemtajiem valdības un pašvaldības lēmumiem, Liepājas pašvaldības administrācijas Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa sagatavojusi vairākus informatīvus materiālus gan latviešu, gan krievu valodā. Lai maksimāli informētu iedzīvotājus un aicinātu ievērot noteiktos ierobežojumus, informācijas materiāli izplatīti 35 000 iedzīvotāju pastkastītēs, izvietoti tirdzniecības centros, kafejnīcās, pieturvietās un citās publiskās vietās. Tāpat informatīvos materiālus pašvaldība aicina brīvi izmantot uzņēmējiem, lai par aktuālo informētu savus klientus.

Tāpat tiek uzturēta komunikācija pašvaldības sociālajos tīklos - tapuši vairāk nekā 50 sociālo tīklu ieraksti gan par dažādām aktualitātēm saistībā ar jauno koronavīrusu, gan par Liepājas domes un valdības lēmumiem, tiek sniegtas atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem. Tāpat ir sagatavoti audio rullīši ar padomiem par izvairīšanos no Covid-19, kas tiek atskaņoti sabiedriskajā transportā. Tiek nodrošināta nepārtraukta klātbūtne tiešsaistes sapulcēs ar domes vadību un krīzes vadības grupu, notiek informācijas gatavošana un apkopošana uz žurnālistu jautājumiem. Tāpat ir sagatavots pašvaldības informatīvā izdevuma "Katram liepājniekam" speciālizlaidums par Covid-19.

Jau ziņots, ka no 13.marta līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojošu pasākumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību.


Pievieno komentāru

Liepājā