Uzsākta Jāņu kampaņa "Ja dzer, tad nebrauc!"

Vakar, 13. jūnijā ar simbolisku dzērājšoferu zārka aiznaglošanu tika atklāta Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa pret braukšanu dzērumā "Ja dzer, tad nebrauc!"

Kampaņas mērķis ir samazināt to transportlīdzekļu vadītāju skaitu, kuri pie stūres sēžas alkohola reibumā un svētkus nosvinēt bez bojā gājušajiem, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste.

Pieminot pagājušajā gadā bojā gājušos "dzērājšoferus", kampaņas atklāšanā simboliskas naglas iedzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss, Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš un Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Latvijā joprojām ir augsts reibumā aizturēto transportlīdzekļu vadītāju skaits. Pērn aizturēti 9389 “dzērājšoferi. 2012.gadā alkohola reibumā izraisīti 514 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājuši 25 cilvēki, liecina CSDD un Valsts policijas apkopotā informācija.

Šā gada piecos mēnešos notikušas jau 204 avārijas, kurās iesaistīti "dzērājšoferi". Tas ir par 8% vairāk, nekā pērn.

CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš uzsver, ka kopš 2000.gada "asiņainajiem Jāņiem" CSDD kopā ar partneriem īpašu uzmanību pievērš "dzērājšoferiem" un kopš 2001.gada īsteno informatīvās kampaņas, kā arī veic reidus un pastiprina sodus par braukšanu reibumā.

"Kopš 2000.gada, kad ar reibumā braucošiem vadītājiem saistītās avārijās dzīvību zaudēja 104 cilvēki, esam spējuši šo traģisko skaitli samazināt četrkārtīgi. Raksturīgi, ka galvenie šādu negadījumu izraisītāji ir vieglo auto vadītāji - visbiežāk vīrieši vecumā no 21 līdz 34 gadiem - 41% no visiem negadījumiem reibumā. Viennozīmīgi mūsu mērķis ir "nulles bojā gājušo statistika", ko ir izdevies sasniegt pēdējo divu gadu Jāņu brīvdienās. Tāpēc aicinu ikvienu satiksmes dalībnieku būt apdomīgiem un atbildīgiem, kā arī nesabojāt svētkus sev un citiem, sēžoties pie stūres dzērumā," aicina A. Lukstiņš.

Kampaņas laikā transportlīdzekļu vadītāji tiks uzrunāti ar video un audio klipiem, kā arī vides reklāmām.

Kampaņu organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia", apdrošināšanas sabiedrība ERGO un dzērienu ražotājs "Aldaris". Tā tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.


Pievieno komentāru

Latvijas ziņas