Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Stiprināsim imunitāti!

Pakāpeniski palielinoties saslimšanai ar gripu, Veselības ministrija atgādina par nepieciešamajiem profilakses pasākumiem, kurus nepieciešams īstenot, lai izvairītos no saslimšanas.

Ieteikumi iedzīvotājiem, lai pasargātu sevi no saslimšanas ar gripu:

1. Imunitātes stiprināšanai ir svarīgs pilnvērtīgs uzturs
Iekļaujiet savā ēdienkartē pēc iespējas vairāk produktus, kas satur fitokomponentus. Tie ir bioķīmiski savienojumi, kas palīdz organismam cīnīties ar vīrusiem un saglabāt veselību. Šīs vielas ir svaigos kāpostos, ķiplokos, lociņos, citrusaugļos, jāņogās. Lieto uzturā skābpiena produktus, jo tie satur mikroorganismus, kas stimulē imūno sistēmu. Nozīmīga loma ir C vitamīnam. Tas veicina interferona izstrādi organismā, kas darbojas vīrusiznīcinoši. Tāpēc ēd daudz kivi, mežrozīšu augļus, kāpostus, saldos piparus, apelsīnus un greifrūtus. Daudz dzer zāļu tējas, svaigi spiestas sulas, minerālūdeni.

2. Izvairieties no cieša kontakta ar slimiem cilvēkiem
­Cilvēki ar vienu vai vairākiem šādiem simptomiem: drudzis, klepus, sāpes rīklē, ķermeņa sāpes, galvassāpes, drebuļi un nogurums var būt inficēti ar gripu vai kādu citu vīrusu.
Uzturēties vismaz viena metra attālumā no personas ar gripas simptomiem un izvairīties no cilvēku pārpildītām vietām. Ja ievērot attālumu nevar, samaziniet, cik vien iespējams, cieša kontakta laiku ar cilvēkiem, kuri varētu būt slimi. Ja nevar izvairīties no kontakta ar slimiem cilvēkiem vai cilvēku pārpildītām vietām, samaziniet šādu situāciju laiku, ciktāl iespējams.
Bez vajadzības neapmeklējiet cilvēkus, kuri ir slimi.

3. Bieži mazgājiet rokas­
Bieža roku mazgāšana vai dezinficēšana palīdzēs izsargāties no vīrusiem.
Rūpīgi nomazgājiet rokas ar ziepēm un ūdeni, it īpaši, pēc klepošanas vai šķaudīšanas. Netīro roku dezinficēšana ar spirtu saturošiem līdzekļiem samazina gripas vīrusu daudzumu, tomēr mazgāšana ar ziepēm un ūdeni ir efektīvāka.
Roku mazgāšanai nevajadzētu būt tikai ātrai noskalošanai ar ūdeni; katru reizi mazgājiet rokas vismaz 20 sekundes.
Pēc mazgāšanas ar ziepēm un ūdeni rūpīgi nosusiniet rokas, ja iespējams, ar vienreizlietošanas papīra dvieļiem vai silta gaisa žāvētāju.

4. Izvairieties no pieskaršanās acīm, degunam vai mutei
Bieži vīrusi izplatās, ja persona aizskar kaut ko, kas satur izraisītājus, un pēc tam pieskaras (sava vai citas personas, piemērām bērna) acīm, degunam vai mutei.

5. Vakcinējaties pret gripu
Tuvojoties gripas sezonai, Veselības ministrija atgādina, ka efektīvākā profilakse ir vakcinācija un arī šogad valsts atsevišķām iedzīvotāju grupām apmaksā vakcināciju pret gripu. Lai saņemtu daļēji valsts apmaksātu vakcīnu pret gripu, iedzīvotājiem jāvēršas pie sava ģimenes ārsta. Pretgripas vakcīnas 50% apmērā valsts apmaksā:
    • bērniem no sešu mēnešu vecuma līdz divu gadu vecumam
    • pieaugušajiem virs 65 gadiem 
    • pacientiem, kuri slimo ar hroniskām plaušu, sirds, vielmaiņas un nieru slimībām
    • pacientiem ar imūndeficīta sindromu
    • pacientiem, kuri saņem imūnsupresīvo terapiju 
    • pacientiem līdz 18 gadu vecumam, kuri ilgstoši saņem terapiju ar acetilsalicilskābi jeb aspirīnu.

Gripas pazīmes:

Ļoti akūts slimības sākums - strauji ar drebuļiem paaugstinās ķermeņa temperatūra līdz 38C – 40C, stipras galvas sāpes, muskuļu un locītavu sāpes,  kasīšanās sajūta rīklē, sauss kairinošs klepus, sāpes aiz krūšu kaula un izteikts nespēks.
Tomēr jebkurā gadījumā neaizmirsti konsultēties ar savu ģimenes ārstu.

Gripas epidēmijas laikā pēc iespējas mazāk apmeklējiet tādas vietas, kur uzturas daudz cilvēku - sabiedriskais transports, teātris, kino, tirgus u.t.t.! Regulāri vēdiniet telpas, tādējādi samazinot gripas vīrusu daudzumu tajās! Dienas laikā pēc iespējas biežāk mazgājiet rokas, īpaši tad, ja ir bijusi saskare ar slimiem cilvēkiem! Pēc iespējas vairāk uzturā lietojiet šķidrumu - zāļu tējas, augļu sulas, minerālūdeni! Iekļaujiet savā ēdienkartē pēc iespējas vairāk produktus, kas satur fitokomponentus. Tie ir bioķīmiski savienojumi, kas palīdz organismam cīnīties ar vīrusiem un saglabāt veselību. Šīs vielas ir svaigos kāpostos, ķiplokos, lociņos, citrusaugļos, jāņogās. Lietojiet uzturā skābpiena produktus, jo tie satur mikroorganismus, kas stimulē imūnsistēmu. Brīnišķīgs līdzeklis cīņai ar gripu ir ķiploks: tam piemīt baktericīdas un imūnstimulējošas īpašības. Nozīmīga loma ir C vitamīnam. Tas veicina interferona izstrādi organismā, kas darbojas vīrusiznīcinoši. Tāpēc ēdiet daudz kivi, mežrozīšu augļus, kāpostus, saldos piparus, apelsīnus un greipfrūtus.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas