"Providus" Ventspils pašreklāmas uzskata par administratīvo resursu izmantošanu aģitācijai, bet "puaro.lv" pašreklāmas – par politisko reklāmu

Sabiedriskās politikas centrs "Providus" Ventspils pilsētas pašreklāmas uzskata par administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai, bet portāla "puaro.lv" pašreklāmu – par politisko reklāmu, kas nav norādīta.

Tas izriet no "Providus" publicētajiem provizoriskajiem partiju finanšu un mediju satura monitoringu rezultātiem.

"Providus" uzskata, ka Ventspils pašreklāmas kampaņa īsi pirms vēlēšanām ir uzskatāma par nelikumīgu administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu mērķiem, kā arī par nelikumīgu priekšvēlēšanu aģitāciju, kuras mērķis ir spēcināt Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) kampaņas vēstījumus.

Paralēli televīzijā ir redzami ZZS reklāmas klipi, kas vizuāli ir ļoti līdzīgi par Ventspils budžeta līdzekļiem sagatavotajiem materiāliem. Vismaz vienā par Ventspils domes līdzekļiem apmaksātā reklāmā, kas izvietota presē, publicētas ZZS premjera amata kandidāta un Ventspils mēra Aivara Lemberga pārdomas par citām Latvijas partijām.

Lembergs paziņojumā medijiem uzsver, ka tas ir pilsētmārketings, kas tiek plānots četrus gadus uz priekšu un norit saskaņā ar plānu.

"Tūrisma sezonu Latvijā plāno no aprīļa līdz septembrim, un Ventspils reklāmas plāns tiek īstenots katru gadu konkrētos mērķtirgos, tas nozīmē – gan Latvijā, gan Lietuvā, Igaunijā, Vācijā, Krievijā, Somijā Anglijā, Nīderlandē – neatkarīgi no tā, vai vēlēšanas Latvijā vai citviet pasaulē notiek vai nenotiek," centra secinājumus par pamatotiem neuzskata Lembergs.

Viņaprāt, no "Providus" loģikas izriet – ja Ņujorka reklamē sevi kā investīcijām pievilcīgu vietu, tātad tiek reklamēts Blumbergs, ja Londona, tad – Džonsons, bet, ja Latvijas reklāma izskan pasaulē, jāsecina, ka reklamēts tiek Bērziņš vai Dombrovskis.

Savukārt interneta portāls "puaro.lv" laika posmā no 1. septembra līdz 11. septembrim televīzijas kanālā LNT bija izvietojis kopumā 48 minūšu reklāmas kopapjomu, kura izmaksas varētu būt aptuveni 40 300 latu, liecina "Providus" monitoringa dati.

"Providus" pieļauj, ka "puaro.lv" varētu būt pārkāpis priekšvēlēšanu aģitācijas likuma normas, kurā noteikts pienākums paziņot, kurš ir reklāmas apmaksātājs, trešo personu aģitācijai jāiekļaujas trīs tūkstošu latu apmērā, kā arī likumā noteikts, ka par aģitācijas pasākumiem ir jāsniedz informācija Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.

Jau ziņots, ka KNAB par pārkāpumiem priekšvēlēšanu laikā nāks klajā tikai pēc vēlēšanām.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas