Pētījums: ziemā vismaz vienu preses izdevumu lasa 93% Latvijas iedzīvotāju

Šoziem vismaz vienu preses izdevumu ir lasījuši vidēji 93% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, liecina tirgus un sociālo pētījumu kompānijas "TNS Latvia" jaunākais preses auditorijas pētījums.

Kompānijā aģentūrai BNS pavēstīja, ka 2011.gada ziemā vidēji 93% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem.

Pēdējo septiņu dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu bija lasījuši vai caurskatījuši 76% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Dati arī liecina, ka 69% Latvijas iedzīvotāju pēdējo septiņu dienu laikā lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 44% Latvijas iedzīvotāju lasījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu.

Atbilstoši pētījuma datiem darbdienās laikrakstu un žurnālu lasīšanai Latvijas iedzīvotāji velta vairāk laika nekā brīvdienās. Vidēji darbdienā laikrakstu lasīšanai vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši kādu laikrakstu, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes laikrakstu lasīšanai atvēl 44% šīs mērķa grupas pārstāvju. Žurnālu lasīšanai vidēji vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 64% Latvijas iedzīvotāju, kas pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši kādu žurnālu, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes žurnālu lasīšanai atvēl 55% žurnālu lasītāju.

"TNS Latvia" klientu vadītāja Kristīne Daugule uzsvēra, ka, analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 64% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 44% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, bet vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā - vidēji 42%.

Salīdzinot preses auditorijas pētījuma 2011.gada ziemas un 2010.gada rudens perioda datus, būtiskas izmaiņas preses izdevumu grupu patēriņā nav notikušas, atzina Daugule.

Pētījuma dati arī atklāj, ka attiecīgajā vecuma grupā latviešiem 10 visvairāk lasīto preses izdevumu sarakstā arī šajā periodā pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi - 2011.gada ziemā latviešiem visvairāk lasītie izdevumi bija nedēļas žurnāli "Ieva", "Privātā Dzīve" un "Kas Jauns". Pirmo reizi 10 visvairāk lasīto izdevumu sarakstā iekļuvis mēneša žurnāls "Ilustrētā Pasaules Vēsture", kas pēc viena numura vidējās auditorijas ierindojas astotajā vietā.

Arī cittautību 10 visvairāk lasīto izdevumu sarakstā pirmās divas pozīcijas ir saglabājuši rudens perioda līderi - krievu valodā iznākošā televīzijas programma "TV-Programma" un nedēļas laikraksts "MK Latvija", bet trešā vietā ierindojas krievu valodā izdotā televīzijas programma "Teleprogramma s dadei Mišei". Ziemas periodā cittautiešu 10 visvairāk lasīto izdevumu sarakstā ir iekļuvis arī krievu valodā iznākošais mēneša žurnāls "Lilit", kas ziemas pētījuma periodā pēc viena numura vidējās auditorijas ierindojas desmitajā vietā.

Pētījumā tika apkopota informācija par 238 drukāto preses izdevumu auditoriju.

Uzņēmums "TNS Latvia" preses auditorijas pētījumu "Nacionālais mediju pētījums: prese, ziema 2011" veica no 2010.gada 1.novembra līdz 2011.gada 6.februārim. Izmantojot datorizētās intervijas respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā aptaujāti 3042 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

"TNS Latvia" līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas