Pavasarī nedaudz pieaugusi nedēļas preses izdevumu lasīšana

Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2012. gada pavasara periodu.

Kā liecina 2012. gada pavasara pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 92% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2012. gada ziemā. Pētījumā tika apkopota informācija par 228 drukāto preses izdevumu auditoriju. Pavasara periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caurskatījuši 68% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir tikpat, cik pētījuma ziemas periodā. 61% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 39% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā kādu Latvijā izdotu žurnālu.

Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas nemainīgi ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālie preses izdevumi.

TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, salīdzinājumā ar ziemas pētījuma periodu, nedaudz ir pieaudzis nedēļas izdevumu patēriņš. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 62% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2012. gada ziemā. Vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 43% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, bet vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā – vidēji 39% šīs vecuma grupas pārstāvju.

Visvairāk lasīti izdevumi - Ieva, Privātā dzīve, Kas jauns, Ievas stāsti un Ilustrētā zinātne.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas