Pasažieru pārvadātājs: Plānošanas reģioni ir nevajadzīgi starpnieki

Pasažieru pārvadājumu organizēšanā plānošanas reģioni ir nevajadzīgi starpnieki, tāpēc loģiskāk būtu nodot plānošanas funkcijas Autotransporta direkcijai (ATD), biznesa portālam "Nozare.lv" atzīst SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs un SIA "Vidlatauto" valdes loceklis Vitālijs Komars, kura uzņēmumi darbojas gan Vidzemes, gan Kurzemes reģionos.

Kurzemes reģionā ar pasažieru pārvadājumiem pārsvarā nodarbojas privātie uzņēmumi, un līdz ar to plānošanas reģioniem nav ieinteresētības ko iedalīt kādam par labu, un lietas ir sakārtotas, parādu arī nav. Savukārt Vidzemes reģionā šajā nozarē darbojas divi milzīgi pašvaldību uzņēmumi un situācija ir atšķirīga, uzsver Komars

Pašvaldības pasažieru pārvadājumu uzņēmumi traucē normāli strādāt arī privātajiem pārvadātājiem. Turklāt tie nav īpaši ieinteresēti līdzekļu izmantošanas optimizācijā.

Kurzemes reģionā, piemēram, plānošanas reģions esot panācis vienošanos, ka Ventspils pilsētai tiek atdoti daži ārpilsētas reisi, kuriem attiecīgi zaudējumus sedz pašvaldība. Arī Liepājā Grobiņas reiss ir atdots pašvaldībai, kas dotē šo maršrutu. Vidzemes reģionā nekas tāds nenotiekot. "Pieļauju, ka Cēsu pilsētai ir nauda un tā kādu reisu varētu dotēt, bet nekas netiek darīts, un līdzekļi tiek prasīti no valsts," uzsver pārvadātāju pārstāvis. Kurzemē, līdzekļus taupot, savulaik tika veikti būtiski optimizācijas pasākumi, bet Vidzemē nekas nav darīts, uzskata uzņēmējs.

Satiksmes ministrijas piedāvātais variants, nodot plānošanas funkcijas Autotransporta direkcijai, situāciju atrisinātu, jo direkcija tad varētu atbildēt gan par notiekošo pārvadātāju lauciņā, gan arī koriģēt procesus. Patlaban plānošanas reģioni ir starpnieki. Komars uzsver, ka ir labi starpnieki un ir slikti starpnieki. Patlaban ATD direkcija nevarot piespiest "sliktajam starpniekam" kaut ko mainīt. Pārvadātāju finanšu atskaites plānošanas reģions tāpat nodod ATD, kura tos izvērtē. "Neskatoties uz Kurzemes reģiona pozitīvo situāciju, tomēr uzskatu, ka plānošanas reģioni ir nevajadzīgi starpnieki. Plānošanas reģioni var palikt kā institūcija, kas var ierosināt jaunus maršrutus vai kādu slēgt. Viņi var būt ierosinātāji, bet viņi nevar būt tie, kas nosaka, jo paši naudu nemaksā, un viņiem ir vienalga, kas notiek," uzsver nozares pārzinātājs.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas