Mopēdu vadītājiem plāno piemērot bargākus sodus

Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju uzsākusi kampaņu mopēdistu drošībai "Mopēds – mazs un neaizsargāts". Mopēdistu drošības uzlabošanai ierosina to vadītājiem kārtot arī braukšanas eksāmenus un piemērot stingrākus sodus pārkāpējiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācijas liecina, ka šobrīd Latvijā reģistrēti vairāk nekā 23 tūkstoši mopēdu, kas ir par 25% vairāk nekā motociklu. Pagājušā gadā reģistrēti 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 150, bet bojā gājuši trīs mopēdisti. Aptuveni puse no tiem bijuši vecumā no 14 līdz 20 gadiem. Par pārkāpumiem ceļu satiksmē, mopēdu vadītājiem pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.

Lai mazinātu šo traģēdiju skaitu, CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju uzsākusi kampaņu mopēdistu drošībai – "Mopēds – mazs un neaizsargāts". Kampaņas laikā policija pastiprināti pievērsīs uzmanību mopēdu un motorolleru vadītājiem. Pārbaudīs vadītāju apliecības, kontrolēs braukšanas ātrumu un citu ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu.

"Liela daļa mopēdu vadītāju neapzinās savu neaizsargātību un iespējamos draudus ceļu satiksmē. Mopēdistam stabs ir cietāks, ātrums – bīstamāks un kritiens – sāpīgāks. Kampaņā vēlamies vērst ne tikai mopēdistu, bet arī ikviena ceļu satiksmes dalībnieka uzmanību, lai draudi uz ceļa kļūtu mazāki," norāda CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Savukārt Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs piebilst: "Sabiedrībā uzskata, ka mopēds ir puiku braucamais. Tādēļ uz to ceļu satiksmē tika vairāk attiecināti velosipēdistu noteikumi. Taču tos nelegāli pārbūvē un jaunieši traucas ar ātrumu līdz pat 70 km/h."  

Situācijas uzlabošanai CSDD rosina virkni iniciatīvu. "Pirmkārt, tiek plānots, ka no nākamā gada topošajiem mopēdu vadītājiem arī braukšanas eksāmens. Otrkārt, minimālo vecuma mopēda vadītāja apliecības iegūšanai rekomendējam palielināt no 14 uz 16 gadiem. Turklāt tiek plānots palielināt arī soda sankcijas par mopēdistu veiktajiem pārkāpumiem, īpašu uzmanību pievēršot, mopēdu pārbūvei un braukšanas ātruma pārsniegšanai," plāno Andris Lukstiņš.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas