"Modern Times Group" plāno iegādāties 100% LNT akciju; Kolātam bažas par mediju varas koncentrācijas pieaugumu

PAPILDINĀTA. Zviedrijas mediju koncerns "Modern Times Group" (MTG) parakstījis vienošanos, lai iegūtu 100% "Latvijas Neatkarīgās televīzijas" (LNT) akciju, teikts kompānijas paziņojumā.

MTG neatklāj darījuma summu. Darījums gan vēl būs jāvērtē Konkurences padomei.

LNT ir otra lielākā komerctelevīzija Latvijā un pārraida kanālus LNT, TV5 un izklaides kanālu LMK. MTG paziņojumā norāda, ka LNT ieņēmumi pagājušā gada deviņos mēnešos bija zem septiņiem miljoniem eiro un EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas) bija negatīva. LNT, kas izveidota 1996.gadā Rīgā, pārraida plašu gan Latvijā producētu, gan iepirktu izklaides saturu, kā arī veido ziņas un pārraida filmas.

MTG pašlaik Latvijā darbojas trīs TV kanāli – TV3, 3+ un TV6.

"TV3 Latvia" sabiedrisko attiecību koordinatore Marta Zandersone aģentūrai BNS pagaidām neatklāja, vai LNT ar TV3 plānots apvienot vai atstāt kā konkurējošus televīzijas kanālus. Zandersone paskaidroja, ka kompānija vispirms sagaidīs Konkurences padomes lēmumu atļaut vai neatļaut MGT un LNT apvienoties un tad lems par turpmāko darbību.

Pēc darījuma pabeigšanas MTG būs pilna kontrole pār LNT un tās finanšu rezultāti tiks konsolidēti MTG grupā. Finanšu rezultāti tiks iekļauti "Viasat Broadcasting" biznesa daļā kā MTG Baltijas aktivitātes attīstības tirgus komerctelevīzijas segmentā.

Latvijas Televīzijas (LTV) Ziņu dienesta vadītājs Dzintris Kolāts bažījas, ka Zviedrijas mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) lēmums iegādāties "Latvijas Neatkarīgo televīziju" (LNT) var radīt būtisku mediju varas koncentrācijas pieaugumu.

Kolāts aģentūrai BNS atzina, ka viņam šāds notikumu pavērsiens rada bažas par nacionālo mediju telpu un tās nākotni, ņemot vērā, ka tik lielu tās daļu pārņem liela pārrobežu kompānija. Lai šīs bažas novērstu, darījums būs jāvērtē Konkurences padomei.

Pagaidām vēl esot grūti pateikt, kā MTG lēmums iegādāties LNT varētu ietekmēt kanālu piedāvāto saturu.

"Sākumā tas varētu būt pozitīvi, jo, nopērkot mediju, ir vēlme parādīt gan reklāmdevējiem, gan sabiedrībai, ka šis pirkums ir bijis izdevīgs. Ilgākā termiņā viss ir atkarīgs no tā, kādi ir uzņēmuma stratēģiskie mērķi – vienkārši aizņemt vietu un akcijas starptautiskajā tirgū vai arī tiešām veikt kvalitatīvas izmaiņas," pastāstīja Kolāts.

Tomēr attiecībā uz ziņu tirgu viņš ir mazāk pesimistisks, norādot, ka televīzijas ir tikai viens no tirgus dalībniekiem paralēli radiostacijām, portāliem un citiem medijiem.

"Domāju, ka paliks tie, kas arī līdz šim veidoja lielāko un kvalitatīvāko ziņu daļu," sprieda LTV Ziņu dienesta vadītājs.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas