Latvijas armija svin dibināšanas gadadienu

Svētdien, 10. jūlijā, svin Latvijas armijas dibināšanas gadasvētkus un jau otro gadu Aizsardzības ministrija aicina ikvienu valsts iedzīvotāju piedalīties armijas dibināšanas gadadienai veltītajā akcijā "Pasveicini karavīru!", informē ministrija.

Latvijas armija izveidota 1919.gada 10.jūlijā, apvienojot Atsevišķo brigādi ar Ziemeļlatvijas brigādi, par tās komandieri ieceļot ģenerāli Dāvi Sīmansonu.

"Ja Tavs radinieks, draugs, kaimiņš vai cits pazīstams cilvēks ir Nacionālo bruņoto spēku karavīrs vai zemessargs, iepriecini viņu armijas dzimšanas dienā ar sirsnīgu sveicienu.

Tie var būt labi vārdi no paša rīta, kas padara jaukāku turpmāko dienu, prieku sagādājoša īsziņa, telefona zvans, sociālā tīkla profilā ievietots sveiciens, sen neredzēta cilvēka apciemojums vai jebkurš cits patīkams pārsteigums pēc Tavas izvēles," norāda Aizsardzības ministrijas pārstāvji un aicina šajā dienā atcerēties arī par karavīriem un zemessargiem, kuri ir atvaļinājušies no dienesta.

Par godu armijas dibināšanas gadadienai izveidota arī interaktīvā Latvijas armijas vēstures laika josla "Karavīra kalendārs", kas Latvijas armijas būtiskāko vēstures faktu iepazīšanu padara pārskatāmāku. Kalendārs papildināts ar fotogrāfijām, video materiāliem, kalendārs sasaistīts arī ar citiem informācijas  resursiem, kuros vēsturiskie fakti aprakstīti daudz plašāk.

Arī līdz šim būtiskākie armijas vēstures fakti tika apkopoti "Karavīra kalendārā". Savukārt, svinot Latvijas armijas izveidošanas 90.gadadienu, tika izveidota interaktīvā karte "Latvijas Brīvības cīņu (1918-1920) piemiņas vietas".

Līdz ar armijas izveidošanas gadadienu savu pirmo dzimšanas dienu svinēs arī bruņoto spēku sociālo mediju tīkls "Latvijas armija", kurš patlaban aptver piecus sociālos tīklus -  "Facebook" un "Draugiem.lv" mājaslapu, "YouTube" video un "Flickr" foto kanālu, kā arī "Twitter" īso vēstījumu profilu.

"YouTube" video kanālu "Latvijas armija" ir abonējuši 220 lietotāju. Tajā ir ievietoti gandrīz 340 video sižeti, tostarp vairāk nekā 20 dokumentālās filmas, kuru kopējais skatīšanās laiks sasniedz jau desmit stundas. Ievietotie video sižeti ir skatīti 130 000 reižu. Šajā kanālā ir skatāms arī militārā raidījuma "Laiks vīriem?" arhīvs. Savukārt "Flickr" foto kanālā "Latvijas armija" ir ievietotas 2183 fotogrāfijas, kas skatītas vairāk nekā 200 000 reižu. Atvieglojot video un fotogrāfiju meklēšanu, abos kanālos ir izveidoti tematiski video sižetu atskaņošanas un fotogrāfiju skatīšanās saraksti.

Kopējā sociālo mediju tīkla "Latvijas armija" statistika rāda, ka ikdienas par bruņoto spēku aktivitātēm interesējas aptuveni 10 - 12 tūkstoši unikālo lietotāju, no kuriem vairāk nekā 70 procenti ir vīrieši.

Aptuveni 25 procenti apmeklētāju ir vecumā no 18 līdz 24 gadiem, bet aptuveni 22 procenti - vecumā no 25 līdz 34 gadiem, kas ir viena no bruņoto spēku galvenajām vecuma mērķauditorijām - topošajiem karavīriem.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas