Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aptauja: 50% Latvijas iedzīvotāju savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ

Puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju savlaicīgi neiegādājas obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu (OCTA) aizmāršības dēļ, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā aptauja.

LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Lukaševska aģentūrai BNS pavēstīja, ka atbilstoši aptaujas rezultātiem vairāk nekā vienu reizi OCTA iegādi kavējuši 13% respondentu. Vienu reizi OCTA iegādi pēc iepriekšējā OCTA termiņa beigām kavējuši 23% respondentu, savukārt 64% respondentu apgalvoja, ka ne reizi dzīvē nav kavējuši OCTA iegādi.

Kā visbiežākie iemesli, kāpēc būtu jāiegādājas OCTA, 50% respondentu minēja sirdsmieru, 17% bailes no ceļu policijas, savukārt 32% to dara pienākuma dēļ, jo OCTA iegāde ir obligāta.

LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics pauda neizpratni, ka vēl joprojām daļā sabiedrības dominē stereotips, ka katra nobrauktā diena bez OCTA ir ietaupījums ģimenes budžetā. "Cilvēki neapzinās, ka šādai rīcībai var sekot lieli zaudējumi. Primāri, ja policija vai foto radars fiksēs, ka brauciet bez OCTA, transportlīdzekļa īpašnieks samaksās sodu no 60 līdz 80 latiem. Bez minētā vēl svarīgāk ir apzināties, ka iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), zaudējumi, kurus vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam būs jāsedz, var būt mērāmi desmitos tūkstošu latu," viņš uzsvēra.

Tāpat Stengrevics vērsa uzmanību uz to, ka ja transportlīdzeklis netiks regulāri apdrošināts (vismaz 275 dienas gadā), tad ne tikai nav iespējams paaugstināt "Bonus Malus" klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies, tādējādi nākamajā reizē transportlīdzekļa īpašnieks par OCTA iegādi maksās dārgāk.

Kā biežākos iemeslus, kāpēc transportlīdzekļa īpašnieki savlaicīgi neiegādājas OCTA, aptaujas dalībnieki minēja aizmāršību (50%), līdzekļu trūkumu (45%) un principu neiegādāties visu, ko valsts definē kā obligātu (5%). Stengrevics atzina, ka mūsdienās dažādu iemeslu dēļ iedzīvotāji dažkārt aizmirst pat par elementārām lietām, vienlaikus minot, ka ir iespējams iegādāties arī gada polisi.

Saskaņā ar LTAB datiem salīdzinājumā ar 2009. un 2010. gadiem vērojams noslēgto gada līgumu pieaugums, kā arī vidējais noslēgto līgumu ilgums - vidējais viena standartlīguma ilgums kopš 2004.gada ir palielinājies par diviem mēnešiem, sasniedzot 7,5 mēnešus (224 dienas) šogad deviņos mēnešos.

LTAB respondentu aptauju par iedzīvotāju paradumiem un stereotipiem iegādājoties OCTA veica šogad septembrī. Tajā piedalījās 441 respondents no visas Latvijas, 224 vīrieši un 217 sievietes. Vidējais respondentu vecums bija 41,4 gadi. Aptaujas mērķis bija detalizētāk iepazīt iedzīvotāju informētību, sadarbību ar apdrošinātāju, kā arī izprast, kas ir galvenie iemesli, kāpēc savlaicīgi netiek iegādāta OCTA polise.

LTAB  nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas