Ceļa zīmes jāievēro visiem 6

Pavasara šķīdoņa laikā uz daudziem valsts un pašvaldības autoceļiem noteikti transportlīdzekļu maksimālā svara ierobežojumi, lai nodrošinātu autoceļu segas saglabāšanu. Tomēr pārkāpumu netrūkst.

Ja ierobežojumi netiek ievēroti, ceļu segums tiek stipri bojāts – ceļi kļūst grūti izbraucami, to savešana kārtībā prasa ievērojamus līdzekļus. Lai novērstu šādas situācijas, ierobežojumu ievērošana tiek kontrolēta, taču joprojām ir pārvadātāji, kuri cer, ka viņus nepieķers un izdosies izšmaukt sveikā.

Vairākus pārkāpumus Durbes novadā konstatējis Vecpils pagasta pārvaldes vadītājs Mārtiņš Bite. Vispirms viņš pieķēris šoferi, kurš vedis granti veloceliņa būvētājiem Liepājā SIA “A-Land”. M. Bite personīgi sazinājies ar firmas vadību, kas šo faktu noliegusi.

SIA “A-Land” valdes priekšsēdētājs Andris Šervinskis apgalvo, ka uzņēmuma mašīnas pārkāpumu nav izdarījušas. Varbūt tie bijuši citas firmas šoferi, kas veduši kravu uz Liepāju. A. Šervinskis norāda, ka ir noteikta procedūra, kādā veidā var fiksēt pārkāpumu, tas jādara policijai. Ar emocijām nekas daudz nebūšot līdzēts.

Nākamreiz, pieķerot pārkāpējus Durbes novadā, M. Bite sazinājies ar policiju. 13. aprīlī noteikumus pārkāpuši divu transportlīdzekļu – “Volvo F12” un “Scania R124” – vadītāji. Viņi nav ievērojuši atļauto transportlīdzekļa svaru – 10 tonnas, apliecina Valsts policijas pārstāve Jolanta Knīse. Faktiski sodīt gan varot tikai pašu šoferi, nevis uzņēmumu, skaidro J. Knīse. Kravu pārvadājumu firmas pārstāvis Viktors Jablonskis uz “Kursas Laika” telefona zvaniem neatbildēja.

Ja zīme ir uzstādīta, tā jāievēro, atkāpes nav pieļaujamas, apgalvo VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Kurzemes reģiona Liepājas nodaļas Satiksmes organizācijas inženieris Anrijs Balčus. “Ne no vienas instances nevar dabūt atļauju, kas ļautu zīmi neievērot.” Uzņēmumā pastāv iespēja kravu pārvadāt, braucot vairākas reizes, neatrisināmu situāciju nav, pārliecināts A. Balčus. Savukārt, ja ceļš ir nožuvis, LVC var operatīvi reaģēt un zīmi noņemt.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

SAIMNIEKS

Vecpilī un Dunalkā iepriekšējos gadus ceļus laboja daudz,ieguldīja lielus līdzekļus . BITES un RADZĒVIČA(tēvs) kungi pamatoti uztraucas par ceļu sabojāšanu, bet Durbes pagastā no 1989.gada ceļi nav laboti (niecīgus 300 metrus no 60kilometriem atjaunoja Strazda kungs 2008.gadā) vispār! Ceļi tika uzbūvēti par kolhoza naudu un pagasts tur nav ieguldījis ne santīma! Ieguldiet līdzekļus ceļu atjaunošanā un tad tēlojiet lielos saimniekus,lieciet svaru ierobežojošas ceļa zīmes pa labi un pa kreisi ! Finansējums pietiks ,ja naudu sadalīs starp pilsētu un laukiem pēc iedzīvotāju nomaksātā zemes nodokļa, iedzīvotāju ienākuma nodokļa attiecības.Kas ir paredzēts izdarīt 2010.gadā laukos dzīvojošo cilvēku labā? NEKAS!!!DEPUTĀTI - FLAKŠA un JERUMAŅA kungi !Jūs nobalsojāt par 12tonnu ceļazīmju uzstādīšanu visu gadu(DURBES NOVADA VĒSTIS).Cik sver JŪSU graudu kombaini, piekabes ,traktori? VARBŪT PĀRTRAUKSIM RAŽOŠANU?

pirms 11 gadiem, 2010.04.22 18:41

uldins

ko nu vārās, rallijs vismaz uzkarsē Vecpils ekonomiku!!!

pirms 11 gadiem, 2010.04.21 13:03

wrc

tieši tā! Uz kopējiem ceļiem Vecpilī saber grants čupas, ko pēc tam nevar laikā novākt. Rallisti ceļu bojā vairāk kā jebkurš kokvedējs. Ne jau pa savu naudu viņi labo ceļus. Smagais transports vismaz ienes valstij naudu nevis ši nelietderīgā dīkdieņu izklaidēšanās!
Varētu arī laicīgi tās zīmes novākt! Saliek jau ņipri.

pirms 11 gadiem, 2010.04.21 12:56

ctb

TAD KAD JĀRĪKO RALLIJS TAD VECAIS ĒRMS AR PUTĀM UZ LŪPAM `BRĒC.VAJADZĒTU PASKATĪTIES KĀDS TAD PALIEK CEĻŠ.

pirms 11 gadiem, 2010.04.21 12:00

Durbes novadā