Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aizputē iedzīvotāji jautā: Kāpēc tika likvidēta gājēju pāreja Atmodas ielā? 1

Lielākā daļa aizputnieku pamanījuši, ka Atmodas ielā pie veikala “Lats” un grāmatnīcas likvidēta gājēju pāreja, un novada dome saņēmusi jautājumus par likvidēšanas pamatotību.

Lēmums tika pieņemts kopā ar Latvijas Valsts ceļu satiksmes drošības pārstāvjiem pēc vairāku negadījumu notikšanas uz konkrētās gājēju pārejas vai tās tuvumā. Tika ņemti vērā vairāki faktori un pamatojami argumenti, vēstīts Aizputes novada mājaslapā.

Gājēju pāreja atrodas dzīvībai bīstamā vietā, ko nosaka gan ielas reljefs (no centra kalns iet lejup un ļoti bieži nav iespējams strauji nobremzēt, lai apstātos pirms gājēju pārejas; it sevišķi bīstamas situācijas veidojas ziemā uz apledojuša ceļa), gan ielas līkumainais raksturs. Kad pie veikaliem stāv preču piegādātāju kravas automašīnas, tās aizsedz skatu gan uz ceļa zīmēm, gan iespējamiem gājējiem – ielas šķērsotājiem. Pēc avārijas šovasar, kad uz gājēju pārejas tika notriekts bērns, kurš joprojām cīnās ar smagām veselības problēmām, tika pieņemts gala lēmums pāreju likvidēt.

Likumsakarīgs jautājums - kā gan šķērsot ielu, ja tuvākā gājēju pāreja ir tālu? Domes pārstāvji konsultējās ar speciālistiem, kuru ieteikums bija psiholoģiska rakstura – ja nav gājēju pārejas, cilvēki daudz uzmanīgāk vēro, vai ceļš ir brīvs un pārliecinās, pirms iet pāri. Savukārt, uz gājēju pārejas (lai arī likums nosaka, ka automašīnām ir obligāti jāapstājas) cilvēki droši brauc pāri gan ar velosipēdu (kas nav atļauts, jo ir jānokāpj un jāstumj velosipēds), gan skrien pāri (it sevišķi bērni), nemaz neskatoties pa labi un kreisi.

Tika apsvērta jaunas pārejas uzstādīšana kādā citā vietā šajā Atmodas ielas posmā, taču izrādījās, ka Latvijas Valsts standarts, kas nosaka, kur drīkst projektēt un ierīkot gājēju pārejas, neatbilst nevienai vietai šajā posmā (jo nedrīkst pretim laukumam, ne līkumā u.t.t.). Turklāt, lai būtu pamatojums ierīkot jaunu gājēju pāreju, konkrēto vietu ir jāšķērso vismaz 100 gājējiem stundā.

Dome aicina būt saprotošiem - gājējiem pacietīgi sagaidīt mirkli, kad nav automašīnu un šķērsot ielu, savukārt, autobraucējiem – ievērot atļauto braukšanas ātrumu 40 km/h un būt īpaši uzmanīgiem, braucot cauri pilsētai.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

DNS

. Pirms publicēt aplamības, vajag izlasīt 1) Ceļu satiksmes likums; 2) Latvijas Valsts standarts LVS 190-10 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi", 2007.g.3.jūlijs. Gājēju pārejas atļaut ierīkot tikai licenzētām firmām. Standartu lietotājam jābūt profesionālām zināšanām, lai pareizi lietotu standartus un atbildētu par savas darbības sekām. Jautājums : kurš tad ierīkoja pāreju "dzivībai bīstamā vietā" , uz kuras tika sabraukts bērns, jo zaudējumi jāatlīdzina tam, kurš domē deva atļauju tādu pāreju ierīkot !

pirms 9 dienām, 2019.10.11 19:41

Aizputes novadā