Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Rallijsprintā „Kalnamuiža 2009” četras ekipāžas sasniedz ”hat trick”

Svētdien, 3. maijā notikušais Latvijas rallijsprinta čempionāta trešais posms „Kalnamuiža 2009” iezīmējis pārliecinošus sezonas favorītus četrās ieskaites klasēs – četras ekipāžas izcīnīja jau trešās uzvaras šosezon.

To iespēja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”, 4WD+), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”, 1600) un Mareks Vītols/Uģis Reņģe ( „Mitsubishi EVO”, Road). Grupā 4WD pirmo vietu ieguva Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”). Komandu vērtējumā labākā „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns).

Nereti autosporta sacensībās daļai braucēju labāk padodas sniegotas trases, citiem grants segums, bet vēl kādam asfalta ceļi, tāpēc rezultāti variē atkarībā no seguma. Svētdien Kurzemes pusē notikušā rallijsprinta „Kalnamuiža 2009” rezultāti liecina, ka Latvijas rallijsprinta čempionāta vadošās ekipāžas spēj būt ātras dažādos apstākļos – pirmajos divos ziemas posmos gūtajām uzvarām, trešo panākumu spēja pievienot četras ekipāžas, sasniedzot savdabīgu „hat trick”. 4WD+ klasē pārliecinošo uzvaru gājienu turpināja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”). Tiesa, salīdzinot ar ziemas posmiem, kad Vorobjova pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem bija gandrīz trīs minūtes, šoreiz otrās vietas ieguvēji Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO IX”) apsteigti par 50,9 sekundēm.

Jāpiemin gan, ka trases garums bija īsāks nekā ziemā, turklāt pēdējā ātrumposmā Vecpilī Vorobjova automašīna mehānisku problēmu dēļ nespēja attīstīt maksimālo ātrumu, dēļ kā tika zaudētas aptuveni 15 sekundes. Interesanti, ka tas bija pirmais „dops” no šosezon 21 veiktā, kurā Vorobjovs neuzrādīja labāko rezultātu. Trešajā vietā ierindojās Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO VI”), kuriem tā ir pirmā godalgotā vieta neilgajā karjerā. Ievērojams progress pilotam, kurš 2008. gada sezonas noslēguma rallijā Aizputē avarēja jau pirmā ātrumposma pirmajā līkumā. Ceturtajā vietā ierindojās Ivars Pucens/Ainārs Šusts („Ford Escort Cosworth”), kuri rallija apritē atgriezušies pēc ilgāka pārtraukuma. Vieni no medaļu pretendentiem Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) izstājās turbīnas defekta dēļ, neveikuši nevienu ātrumposmu. Kopvērtējumā pārliecinošā vadībā Vorobjovs, par 15 punktiem (uzvaras tiesu) apsteidzot Mēnesi.

Ļoti ātras Kurzemes ceļos bija 1600+ un 1600 vienas ass piedziņas klašu automašīnas. 1600+ grupā jau trešo posmu pēc kārtas uzvaru svinēja Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), uzrādot trešo rezultātu absolūtajā vērtējumā! Līdzīgi kā Vorobjovs, arī Briedis šosezon nav bijis pirmais tikai vienā ātrumopsmā. Pēc sezonas pauzes trasē varēja vērot 2007. gada 1600+ klases čempionu Krišjāni Cauni („Honda Civic Type-R”). Startējot kopā ar stūrmani Aleksandru Innu, Caune juniors izcīnīja otro vietu (piektais rezultāts absolūtajā vērtējumā), uzvarētājam piekāpjoties nepilnas 40 sekundes. Ļoti saspringta cīņa izvērtās par trešo pozīciju. Vēl pirms pēdējā ātrumposma trešajā vietā atradās Arvis Vecvagars/Sandis Aivars („Ford Focus”), tomēr Vecpils „dopā ” viņus apsteidza Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”) un Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”). Brenča pārsvars pār Torganu izrādījās tikai 0,7 sekundes, vēl pēc piecām sekundēm sekoja Vecvagars. Kopvērtējuma līderiem Briedim/Austrumam seko Krists Kalniņš („VW Golf II”), kurš, šoreiz startējot ar stūrmani Kārli Stupeli, saskārās ar tehniskām problēmām un ierindojās tikai septītajā vietā.
 
Jaudīgu tehniku jaunajā sezona sagatavojušas 1600 klases vadošās ekipāžas, ātruma ziņā tikai nedaudz atpaliekot no 1600+ elites. Ziemā iesākto uzvaru sēriju turpināja Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”). Brāļu uzrādītais rezultāts bija trešais labākais starp vienas ass piedziņas automašīnām un septītais labākais absolūtajā ieskaitē. Interesanti, ka arī brāļi Bruņinieki šosezon sāncenšiem piekāpušies tikai vienā ātrumposmā. Otrajā posmā pēc kārtas otrajā vietā ierindojās Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”), bet trešie 2008. gada vicečempioni Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”). Kopvērtējumā Bruņiniekiem seko Vītols un „Kalnamuiža 2009” uzvarētājs „Junioru kausa” ieskaitē (1600 klasē piektā vieta) Mārcis Ķenavs („VW Golf II”) kopā ar stūrmani Armandu Ķenavu.

„Road” klasē atkal dominēja pēdējo divu gadu čempions Mareks Vītols ( „Mitsubishi EVO”), kopā ar stūrmani Uģi Reņģi izcīnot jau trešo uzvaru šosezon. Otrajā pozīcijā savās trešajās sacīkstēs ierindojās valsts prezidenta dēls Kārlis Zatlers („Seat Leon”) ar stūrmani Normundu Vugulu, bet trešie Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel”). Sacensību rīkotāji bija izveidojuši ļoti sarežģītu distanci regularitātes klases braucējiem un jau pirmajās divās papildsacensībās vairākas ekipāžas nopelnīja pārdesmit soda minūtes (salīdzinājumam – uzvarētāji sacīkstes pabeidza ar 5,6 soda sekundēm). Pārliecinošā kopvērtējuma vadībā atrodas Vītols, bet otrajā pozīcijā Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”), kuri trešajā posmā ierindojās ceturtajā vietā.

Vienīgi 4WD grupā trīs sacīkstēs fiksēti trīs dažādi uzvarētāji. „Kalnamuižā 2009” izvērtās spraiga cīņa starp ekipāžām Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) un Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”). Sacensību pirmā daļa labāk izdevās Švarcam-Švampānam, bet divos pēdējos ātrumposmos ātrāks bija Blūms. Galarezultātā abas ekipāžas, pēc 48 km veikšanas ātrumposmu režīmā, šķīra tikai 0,6 sekundes par labu Švarcam-Švampānam. Atcerēsimies, ka uzvarētājiem arī pērn sacīkstes šajos ceļos, čempionāta pēdējā posmā rallijsprintā „Aizpute 2008” izvērtās vairāk nekā dramatiskas – vidzemnieki toreiz par 3,2 sekundēm piekāpās Raimondam Dūcim/Guntim Kampem („Audi 80 Quattro”, tādējādi atdodot čempionu titulu sāncenšiem. Trešajā pozīcijā ierindojās Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”), saglabājot kopvērtējuma vadību. Ar divu punktu atstarpi seko Blūms un Švarcs-Švampāns.

Rallijsprintā „Kalnamuiža 2009” bija izveidota arī „Open” ieskaite, kurā sacentās lielā rallija braucēji. Ātrākie izrādījās Matīss Mežaks/Arnis Ronis („Mitsubishi EVO IX”). Neapšaubāmi, ka līdzjutēji salīdzināja Mežaka rezultātus ar rallijsprinta ieskaites ātrāko braucēju Vorobjovu (jāpiemin, ka galvenā konstruktīvā automašīnu atšķirība ir tāda, ka rallijsprinta tehniskie noteikumi neatļauj „kulaciņa” tipa ātrumkārbas). Pirms pēdējā ātrumposma Vecpilī gandrīz astoņu sekunžu pārsvaru bija iekrājis Vorobjovs, tomēr jau pieminētā tehniskā ķibele pilotu pozīcijas samainīja vietām.

„Klasikas kausa” izcīņā otro uzvaru šosezon izcīnīja Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”).
Komandu vērtējumā pirmo vietu ieguva „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns), nostabilizējoties kopvērtējuma vadībā.

Rallijsprintu „Kalnamuiža 2009” rīkoja biedrība „B&K rallijs”. Atbalstītāji: viesību nams „Kalnamuiža”, www.pienamuzejs.lv.

Latvijas rallijsprinta čempionāta ceturtais posms rallijsprints „Tengtools Rally Madona 2009” tiks aizvadīts 30. un 31. maijā Madonā.

Pievieno komentāru

Sports