Pēc pirmās dienas posmiem "Rally Liepāja" kopvērtējuma vadībā atrodas Grjazins

Pēc pirmās dienas ātrumposmiem par Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Eiropas rallija čempionāta otrā posma "Rally Liepāja" kopvērtējuma līderi kļuvis Nikolajs Grjazins, informē sacensību rīkotāji.

Pirmās dienas četri "dopi" siltos un saulainos apstākļos tika aizvadīti Talsu novadā.

Pirms sestdien gaidāmajiem izšķirošajiem notikumiem par sacensību līderi kļuvis ar Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) izsniegto licenci braucošais Grjazins. Jau pirmajos ātrumposmos Grjazins ("Volkswagen Polo GTI R5") spēja turpināt vakar uzņemto tempu un pieveikt savus galvenos konkurentus. Uz putekļainā grants seguma lielu lomu spēlēja starta kārtība.

"Pirmajos ātrumposmos izbaudīju savu braukšanu, taču nebiju apmierināts ar saķeri. Pirmajā ātrumposmā mums bija izstrādāta stratēģija, taču radās bažas, vai šādos apstākļos spēsim noturēt ātrumu un saglabāt riepas. Pēcpusdienā sāku piekopt atšķirīgu riepu taktiku, lai saglabātu pozīciju pirms rītdienas ātrumposmiem," par pirmās dienas sacensībām sarunā ar organizatoriem teica Grjazins.

"Tā nesa rezultātus. Esmu priecīgs par ātrumu, neraugoties uz saķeres trūkumu. Rītdien šai ziņā vajadzētu būt vieglāk un mēs varēsim novērtēt braucēju patiesos spēku samērus," pārliecināts bija Grjazins.

Zemāku starta pozīciju sev par priekšrocību tādējādi pārvērta Kregs Brīns ("Hyundai i20 R5") un Efrens Larena ("Škoda Fabia Rally2 evo"). Priekšpusdienā pārāks bija Larena, taču pēdējos divos ātrumposmos Brīnam izdevās pakāpties uz otro vietu un noslēgt dienu 10,6 sekundes aiz Grjazina, kamēr Larena līderim zaudē 24,3 sekundes.

Pagājušās sezonas čempions Aleksejs Lukjaņuks ("Citroën C3 Rally2") palika sekundi aiz Larenas ceturtajā vietā, bet pasaules rallija čempionātā (WRC) panākumus guvušais norvēģis Andrēass Mikelsens ("Škoda Fabia Rally2 evo") nopelnīja vienas minūtes sodu par laika kontroles pārkāpumu.

Norvēģu sportists noslēdza dienu astotajā vietā, lai gan bez soda atrastos vadošo trijniekā. Starp Lukjaņuku un Mikelsenu iekārtojās vakar notikušās kvalifikācijas uzvarētājs Miko Marciks ("Škoda Fabia Rally2 evo"), vācietis Fabians Kreims ("Volkswagen Polo GTI R5") un Mikelsena tautietis Ole Kristians Veibi ("Hyundai i20 R5").

"Viss gāja labi. Veicot trases pierakstus, dažbrīd domājām arī par pasaules čempionātu. Kopumā ar dienu esmu apmierināts, lai gan mašīna tagad ir pilna ar putekļiem. Rīt viss būs citādāk, jo startēsim kopā ar ātrākajiem braucējiem," norādīja Brīns.

"Piektajā ātrumposmā gāja grūti. Man likās, ka esmu ticis pie cauras riepas, tādēļ sākumā nebraucu ar pilnu jaudu, taču mašīna ir laba un regulējumi perfekti. Arī pēdējā ātrumposmā tieši sākumā zaudējām laiku, jo grants bija mīksta. Kopumā mums padevās laba diena. Redzēsim, kā klāsies rītdien," par pirmajiem "dopiem" teica Larena.

"ERC2" ieskaitē lielisku savstarpējo cīņu visas dienas garumā aizvadīja divas "Mitsubishi Lancer Evo X" ekipāžas. Ungāram Tiboram Erdi izdevās pieveikt Dmitriju Feofanovu par 14,8 sekundēm, bet latvietis Ainārs Igaveņš ("Mitsubishi Lancer Evo X") ir ceturtajā vietā, pēc četriem ātrumposmiem no līdera atpaliekot divas minūtes 46 sekundes.

"Esmu ļoti priecīgs, ka esam finišā. Savā klasē visu laiku turējāmies trešajā vietā, bet pēdējā ātrumposmā zaudējām mazliet laiku. Rītdien turpināsim cīņu par trešo un vēl augstākām vietām," norādīja Igaveņš.

Liepājnieks Mārtiņš Sesks ("Ford Fiesta Rally4") pirmajos ātrumposmos nonāca iedzinējos. Dienas izskaņā par "ERC3" un "ERC3 Junior" klašu līderi kļuva Sami Pajari ("Ford Fiesta Rally4"), bet Sesks, pateicoties lieliskam sniegumam pēcpusdienā, pakāpās uz otro vietu un samazināja Pajari pārsvaru līdz 14,2 sekundēm.

"Rallija sākums bija ļoti ātrs un putekļains. Vēl nebijām uzņēmuši īsto tempu, taču sacensības ir garas. Pēc otrā ātrumposma biju neapmierināts ar savu sniegumu, tādēļ nācās pārdomāt, kā var uzlabot braukšanu un kāpināt tempu. Pamainījām regulējumus un braukšana kļuva arvien labāka. Izdevās pakāpties no ceturtās uz otro vietu, taču vēl neesam sasnieguši optimālo tempu. Varam vēl labāk," skaidroja Sesks.

Nikolaja Grjazina un Konstantina Aleksandrova ekipāža izcīnīja "SC Grupa"/"Eurovia" specbalvu kā ātrākā ekipāža pirmajā ātrumposmā. Lai gan cīņas bija ļoti ciešas arī turpinājumā, Grjazins parūpējās par labāko rezultātu arī otrajā "dopā", tiekot pie Talsu specbalvas. "SIXT" specbalva par vistālāko lēcienu Strazdes tramplīnā otrajā ātrumposmā tika Džeisona Mičela un Pītera Varda ekipāžai. Īru sportista vadītā "Ford Fiesta R5" veica 28 metrus tālu lēcienu.

Paralēli Eiropas čempionātam, "Rally Liepāja" risinās cīņas arī Latvijas čempionāta ieskaitē. Uzvaras visos šodien notikušajos ātrumposmos ļāva Nikolajam Grjazinam iekrāt divu minūšu un vienas sekundes pārsvaru pār otrajā vietā esošo igauni Raulu Jētsu ("Škoda Fabia Rally2 evo") un izcīnīt uzvaru kopējā ieskaitē. Trešo vietu izcīnīja Dmitrija Feofanova ekipāža. Sestdien Latvijas čempionāta otrajā posmā cīņas sāksies no jauna.

Piektdien arī noslēdzās Latvijas rallija kausa izcīņa "Historic" ieskaitē, kurā uzvarēja Normunds Otomers un Dāvis Arājs ar "Opel Askona", pārliecinoši pieveicot Ēriku Kursišu un Agiju Aļļi-Kursišu, kuri piedalījās ar "Rover 200" automašīnu. Tikmēr godalgoto trijnieku ar "LADA 2108" noslēdza Klāvs Danne un Rūdolfs Grahoļskis.

Pievieno komentāru

Sports