Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autosports par izcili zemām izmaksām: Folkreiss

2009. gads Latvijas autosportā izsludināts par Folkreisa veidošanas un popularizēšanas gadu. Tas nozīmē, ka šogad taps jauns autosporta veids, kura galvenie plusi – pavisam nopietns autosports, taču ar izcili zemām izmaksām.

Folkreiss, kā ideja ir aizgūta no Skandināvijā īpaši populārā Folkrace, Bilcross u.c., ir uz krosa un rallijkrosa principiem balstīts autosporta veids. Atšķirībā no vairuma autosporta veidu Folkreiss ar ģeniālas vienkāršības palīdzību kontrolē tehnikas sagatavošanas izmaksas, savukārt tuvākajā nākotnē plānotais iedalījums pa reģioniem samazinās arī sacīkšu apmeklēšanas izdevumus.

Tehnikas izmaksas tiek kontrolētas ar mašīnu pirkšanas/pārdošanas procedūru. Lai uzvarētu, sportists tehnikā var ieguldīt kaut miljonu, taču, ja mašīnai sacīkstes laikā pieteiksies pircējs, reglamentēti mašīnu tirdzniecības noteikumi paredzēs, ka tā jāpārdod par fiksētu summu – Latvijas gadījumā 950 eiro. Turklāt sportists-mašīnas īpašnieks no šī darījuma nedrīkst atteikties.

Ne tikai iegādāties, bet arī uzbūvēt tehniku iespējams par minimālām izmaksām – katra konstruktora asprātība būs tā, kas liks savienot konkurētspējīgas tehnikas būvi ar iekļaušanos 950 eiro summā, lai mašīnas pārdošanas gadījumā būvētājs nebūtu zaudētājs. Jau šobrīd vairāki tehniķi atzinuši – Folkreisa mašīnu var uzbūvēt tā, ka pārdodot mašīnu par minēto fiksēto summu paliek pāri patīkama summa! Tehnikas būvniecību ievērojami atvieglojuši jaunie drošības karkasu būves noteikumi, kas paredz, ka Folkreisa sacīkstēm karkasu var uzbūvēt saviem spēkiem, deklarējot tā atbilstību noteikumiem un veicot LAF pilnvarotu komisāru pārbaudi. Starp citu, šis autosporta veids ir ļoti atbilstošs pēdējos gados neizmantotas sporta tehnikas atgriešanai trasēs – vecās krosa, treka, šosejas un citu autosporta veidu mašīnas, izejot pārbaudi, ir kā radītas Folkreisam! Savukārt tie, kuri portālu sludinājumos izvieto ziņojumus, ka tiek pārdota sporta mašīna par 800 eiro, apdomājiet – varbūt labāk pamēģināt startēt Folkreisā, kur šo mašīnu kāds iegādāsies par fiksētajiem 950 eiro! Turklāt pie pārdošanas pietiekami dārgie atribūti – sēdeklis, drošības jostas, stūres rats – paliek pie līdzšinējā īpašnieka! Un vēl – Folkreisa tehniku būs iespēja izmantot arī citos sporta veidos, piemēram, Supersprintā.

2009. gadā Folkreiss, visticamāk, piedzīvos atsevišķus reklāmas braucienus, paredzams, kopā ar Latvijas autokrosa un rallijkrosa sacīkstēm. Taču nākamajos gados paredzēts, ka Folkreisa seriāli notiks pēc reģionālo seriālu principa, kas nozīmē, ka liepājniekam nebūs par katru cenu jābrauc uz Valmieru, lai cīnītos par kopvērtējuma uzvaru. Savukārt pēc reģionālo kausu rezultātiem reģionus pārstāvošie klubi nominēs savus sportistus Vislatvijas finālam kādā no Latvijas trasēm.

Šobrīd meklējam arī entuziastus, kuri būtu gatavi darboties Folkreisa attīstībā un izveidē – labas komandas darbs noderēs! Rakstiet: viesturs.saukans@laf.lv.

Ar Folkreisa Tehniskajiem noteikumiem un Vispārējiem noteikumiem iespējams iepazīsties šeit: http://www.autocross.lv/Dokumenti.html. Jaunumiem sekojiet līdzi www.autocross.lv.

Pievieno komentāru

Sports