Andis Neikšāns: “Šis būs smagākais rallijs manā karjerā!”

„Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals šajā nedēļas nogalē Kiprā startēs pasaules autorallija čempionāta posmā „Cyprus Rally”. Šis būs PWRC čempionāta otrais posms. Jau pēc pirmās iepazīšanās dienas Andis atzinis, ka ekipāžu gaida grūtākais rallijs karjerā.

Lai paspētu pierakstīt visus ātrumposmus, sportisti otrdien cēlās jau piecos no rīta, bet viesnīcā atgriezās tikai ap astoņiem vakarā. „Sporta automobilī esam pavadījuši 15 stundas,” stāstīja Andis pēc atgriešanās viesnīcā. „Visā šajā laikā no mašīnas bijām izkāpuši labi ja uz 20 minūtēm. Bet pierakstīta ir tikai puse no trases – rīt iepazīšanās laikā jāpaveic vēl tikpat daudz kilometru!”

Pirmajā dienā sportisti pierakstīja gan asfalta, gan zemes seguma ātrumposmus. Tāda pat programma paredzēta arī iepazīšanās otrajai dienai. Arī trešdien „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” sportisti paredzējuši celties jau ļoti agri – ap pieciem – un ierasties atpakaļ viesnīcā ap astoņiem vakarā.

„Sākotnēji uzskatījām, ka lielākais pārsteigums būs asfalta ātrumposmi. Tomēr beigās izrādījās, ka zemes seguma ceļi būs daudz grūtāki. Ja runājam par asfaltu, ātrumposmi ir ļoti dažādi. Pārsvarā segums ir līdzīgs kā Biķernieku sporta bāzē, tikai ļoti netīrs. Cituviet jābrauc pa vecu asfaltētu ceļu, kas vairāk atgādina grunts ceļu – nu kaut kas līdzīgs ir redzēts Lietuvā, Utenas apkārtnē, slavenajā Anikščai dopā. Domāju, ka izvēle braukt ar grunts riepām bijusi pareiza – būs interesanti! Turklāt tieši rallija pirmā diena pa mums neiepazīto asfalta segumu no braukšanas viedokļa solās būt visinteresantākā un baudāmākā,” stāsta Andis.

Zemes ceļu ātrumposmus „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” pilots apraksta vienā vārdā: „Ārprāts!” Tie vijās kalnup un lejup un garākā taisne ir aptuveni metrus 40 gara... Tādēļ nav brīnums, ka arī WRC automašīnu vidējie ātrumi ir zem 70 kilometriem stundā. „Bedres, akmeņi, klints bluķi – tas mūs sagaida Kipras ceļos. Segums ir ļoti mainīgs – cituviet smilšains, cituviet mālains. Reizēm uz ceļa ir lielas peļķes. Galvenais uzdevums būs noturēties uz ceļa un nesalauzt automašīnu. Arī mūsu pierakstu automašīna ir cietusi – esam salauzuši dzinēja aizsargu. Sporta mašīnai gan šādām problēmām būt nevajadzētu, jo speciāli Kiprai esam paņēmuši līdz īpašu alumīnija aizsargu – tas ir smagāks, bet izturīgāks. Par vienu gan esmu drošs – šis noteikti būs grūtākais rallijs manā mūžā!,” atzīst Andis Neikšāns.

Pievieno komentāru

Sports