Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Anda Neikšāna ekipāža uzsāk startu pasaules autorallija čempionātā

Līdz brīdim, kad Latvijas autosportisti Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals („LMT Rallija komanda”) uzsāks startu pasaules autorallija čempionātā Production WRC (P-WRC) klasē atlikušas divas dienas. Ar superspeciālu ceturtdienas, 12. februāra vakarā Oslo startēs Norvēģijas rallijs, kas būs P-WRC čempionāta pirmais posms. Līdz ar to šī būs pirmā reize, kad Latvijas sportisti sāk oficiālu dalību FIA autosporta pasaules čempionātā.

Norvēģijas rallijs būs pasaules autorallija čempionāta otrais posms, kas ievērojami atšķirsies no pirmās WRC sacīkstes – Īrijas rallija. Pat pēdējo sezonu zvaigzne un Īrijas posma uzvarētājs Sebastjēns Lēbs izteicies piesardzīgi par savām iespējām uzvarēt sniegotajā sacīkstē. Tikmēr P-WRC klasei šī būs pirmā tikšanās šajā sezonā. Oficiāli pieteikto dalībnieku vidū arī ekipāža ar 40. starta numuru Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals.

Latvijas ekipāžu pasaules rallija speciālisti nav iekļāvuši pirmssacīkšu favorītu pulkā, kas arī saprotams, ņemot vērā, ka Neikšānam/Dzirkalam ir visai neliela pieredze pasaules čempionāta posmos. Tomēr nav šaubu, ka ekipāža ir profesionāla un pietiekami pieredzējusi, lai sagādātu pārsteigumus šajā sacīkstē un turpmāk sezonā. LAF uzskata, ka Neikšāna/Dzirkala uzdevums Norvēģijā nav par katru cenu sasniegt maksimālo rezultātu, taču cer, ka pieredze, ko talantīgie sportisti guvuši Latvijas čempionāta cīņās un atsevišķos starptautiskajos rallijos, būs pietiekama patīkamu pārsteigumu demonstrēšanai.

Norvēģijas rallijs būs sarežģīts un ļoti specifisks. Tā ir vienīgā sacīkste pasaules čempionātā, kas norisināsies tik piesnigušos šauros un līkumotos ceļos. Novirzīšanās no trajektorijas kaut par metru var nozīmēt ceļmalas kupenu taranēšanu un avāriju. Turklāt sportistiem svešas ir jaunās ziemas rallijā izmantojamās riepas – šaurās ziemas riepas nomainījis krietni platāks ziemas riepu modelis. Andis Neikšāns atzīst, ka riepas, kā arī specifiskais trases segums pašlaik ir lielākā intriga viņam kā pilotam. „Lai arī esam startējuši vairākos ziemas rallijos, Baltijas ziemas ceļi sagādā cietu ledu, sasalušu grunti vai dubļus. Taču Norvēģijā ceļus klās balts, stingrs, noblietēts sniegs, kas ir līdz šim nepiedzīvots sacīkšu elements,” atzīmē Neikšāns.

Lai arī līdzjutēji un eksperti cer uz veiksmīgu Neikšāna/Dzirkala iekļaušanos P-WRC, nokļūt līderu pulkā nebūs viegli: konkurence ir milzīga un daudzi sportisti ir spēkos līdzīgi gan talanta, gan tehniskās sagatavotības ziņā. Favorīti noteikti būs skandināvu braucēji, piemēram, norvēģis Andreass Mikelsens, un citi. Ļoti iespējams, savu pārākumu sniegotajos ceļos demonstrēs klases ietvaros startējošās Super 2000 mašīnas, kas var sarežģīt cīņu par uzvaru N4 automašīnu braucējiem. Kopumā P-WRC cīņām pieteikušies aptuveni divi desmiti ekipāžu.

Norvēģijas rallijs pēc atklāšanas ātrumposma ceturtdienas vakarā turpināsies ar sarežģītiem ātrumposmiem piektdien, sestdien un svētdien. Sacīkste bāzējas ar olimpisko garu apvīto Hamāras un Lilehameras pilsētu apkārtnē. Gan LAF Preses dienests, gan LMT Rallija komanda sekos līdzi notikumiem Norvēģijā un informēs gan par Neikšāna/Dzirkala startu, gan par avotiem, kur operatīvāk atrodama informācija par rallijā notiekošo!

Pievieno komentāru

Sports