Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Meli, ko sev iestāstām, lai varētu tērēt naudu bez sirdsapziņas pārmetumiem

Kad runa ir par dažādu lietu iegādi, mēs nereti melojam paši sev. Mēs iestāstām, ka mums konkrētā prece ir vajadzīga un ka darījums ir pārāk izdevīgs, lai to neizmantotu, kaut gan patiesībā tā nemaz nav. Cilvēki vienkārši cenšas attaisnot savu bezatbildīgo rīcību, tērējot naudu un pat ņemot ātros kredītus jeb kiirlaen nevajadzīgu prešu iegādei. Kādi tad ir biežākie meli, ko iestāstām paši sev, lai pieļautu nevajadzīgu pirkumu izdarīšanu?

1. Ja nenopirkšu preci tagad, vēlāk piedāvājums nebūs spēkā

Viens no visbiežākajiem iemesliem, kāpēc cilvēki vispār neapdomīgi tērē naudu un veic spontānus pirkumus, ir bailes nokavēt ārkārtīgi izdevīgu piedāvājumu. Piemēram, ja redzat, ka kādai lietai, kas jums ļoti patīk, tikai šodien ir liela atlaide, jūs to nopirksit tikai tāpēc, ka negribat nokavēt šo izdevīgo piedāvājumu. Patiesībā tieši to ar šīm atlaidēm vēlas panākt tirgotāji. Nereti tirgotāji speciāli rīko vienas dienas izpārdošanas vai līdzīgas akcijas, jo tad patērētājam nav laika kārtīgi izdomāt, vai prece tiešām ir vajadzīga vai nav. Tā kā darījums ir šķietami ļoti izdevīgs, parasti preces tiek nopirktas, jo tādā veidā patērētājs vismaz uz brīdi var sajusties kā ieguvējs. To, ka precei īsti nav pielietojama, pircējs parasti saprot tikai pēc laika. Lai izvairītos no šādiem gadījumiem, ejiet uz veikalu ar iepirkumu sarakstu (arī uz apģērbu veikalu) un nepērciet pilnīgi neko, kas jums nav vajadzīgs, pat tad, ja piedāvājums šķiet ārkārtīgi izdevīgs.

2. Darījums ir izdevīgs, jo par pirkumu saņemšu dāvanu

Vēl viens triks, ko tirgotāji izmanto un uz ko pircēji uzķeras, ir dāvanas par pirkumiem par konkrētām summām. Piemēram, ja nopirksit konkrēta ražotāja kosmētikas produktus par summu virs 50 eiro, dāvanā saņemsit vēl vienu produktu. Taču šādos gadījumos ir jāsaprot, ka, ja pērkat preces tikai tāpēc, lai dabūtu dāvanu, jūs principā nelietderīgi izšķiežat šos 50 eiro. Ja preces jums patiesībā nemaz nav vajadzīgas, tad tās nav jāpērk, neatkarīgi no tā, vai par to iegādi pienākas dāvana vai nē. Lai izvairītos no šāda veida pirkumiem, vienkārši paturiet prātā, ka kaut kāda nieka dēļ jums nav jēgas izšķiest savu sūri grūti pelnīto naudu.

3. Es varu pirkt visu, kas saistīts ar labdarību

Mūsdienās ļoti daudzi tirgotāji un ražotāji iesaistās dažādās labdarības akcijās, piemēram, nosakot, ka daļu no pārdoto preču ienākumiem viņi ziedos kādam konkrētam labdarības projektam. Tas nereti pamudina cilvēkus pirkt dažādas lietas, pat ja tās īsti nav vajadzīgas. Patērētāji šādu rīcību attaisno ar to, ka vienkārši grib palīdzēt, un ja arī viņiem pašiem no tā tiek kāds labums, tad kāpēc gan to nedarīt. Taču šis jau atkal ir reklāmas triks. Parasti no kopējiem ienākumiem ziedotas tiek ļoti nelielas summas. Ja tiešām vēlaties palīdzēt, tad ziedojiet naudu dažādiem labdarības projektiem tieši, nevis pērciet nevajadzīgas preces tikai tāpēc, ka pāris centi no iztērētās summas tiks ziedoti labdarībai.

4. Man prece ir jāpērk, jo tai ir atlaide

Visbiežāk lietotais attaisnojums laikam ir tas, ka preci ir jāpērk tāpēc, ka tai ir atlaide. Cilvēki ir kā apmāti ar akcijas precēm, jo domā, ka tādā veidā ietaupīs milzu naudu. Piemēram, ja kurpes iepriekš maksāja 100 eiro, bet tagad vien 50 eiro, šķiet, ka tādā veidā ietaupīsit veselus 50 eiro, taču patiesība ir tāda, ka jūs nevis iegūsit naudu, bet gan zaudēsit to, jo iztērēsit to par preci, kas jums nemaz nav vajadzīga. Uz atlaidēm preces drīkst pirkt tikai tad, ja jūs jau iepriekš esat izdomājuši, ka konkrētā prece jums ir vajadzīga. Ja vien nemeklējat veikalos ko konkrētu, izpārdošanu laikā to labāk vispār neapmeklējiet, lai lieki sevi nekārdinātu.

Tirgotāji ar visdažādākajiem paņēmieniem cenšas panākt, ka patērētāji pērk viņu preces. Patērētāji arī nereti uzķeras un mēģina paši sev iestāstīt, ka šie darījumi patiešām ir izdevīgi. Nereti cilvēki pat ņem tarbimislaen jeb patēriņa kredītus, lai tikai varētu izmantot šos it kā tik lieliskos piedāvājums, pat nepadomājot par to, ka pārmaksā par precēm, kas nemaz nav vajadzīgas. Esiet gudrāki un pērciet tikai un vienīgi tās preces, kas jums ir nepieciešams un kurām pavisam noteikti atradīsies labs pielietojums.

Reklāmraksti