Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kā zināt, vai uzņēmuma mājaslapai ir sakārtoti SEO pamati?

Interneta mārketings mūsdienās ir visai pazīstams jēdziens, kas īpaši aktuāls uzņēmumiem. Tas ietver web meklētāju mārketingu jeb SEM, web meklētāju optimizāciju jeb SEO, kā arī sociālo mārketingu. Šoreiz mazliet tuvāk aplūkosim to, kas ir SEO optimizācija un kādiem priekšnoteikumiem tai jāatbilst, lai sasniegtu uzņēmuma mērķus tiešsaistē.

Šīs optimizācijas mērķis ir nodrošināt to, lai meklētājprogrammu, piemēram, “Google” “zirnekļi” ne tikai atrastu tava uzņēmuma vietni un tās lapas, bet arī palīdzētu tām ierindoties meklēšanas rezultātu augšgalā, vislabāk – pirmajā pieciniekā. Optimizāciju nav iespējams veikt vienā reizē, to regulāri nepieciešams uzturēt, uzlabot, testēt un kontrolēt.

 Kādēļ tavam uzņēmumam nepieciešams SEO?

Spēcīgas mājas lapas arhitektūras un skaidras navigācijas izveidošana palīdzēs meklētājprogrammām atpazīst un sasniegt tavu vietni ātrāk un vienkāršāk. Tāpat veiksmīga mājas lapas uzturēšana nodrošina tās lietotājiem pozitīvu pieredzi, jo, ja visu ir iespējams viegli atrast un viss ir saprotams, cilvēks atgriezīsies lapā atkal. Taču, kā to panākt? Lai tev palīdzētu, esam sagatavojuši vairākus padomus, kas jāņem vērā, veicot SEO optimizāciju, kā arī, kontrolējot tās darbību. Aplūkosim, kam meklētājprogrammas pievērš uzmanību, ejot cauri mājas lapām un kas tās piesaista?

  • Atbilstība. Gan “Google”, gan arī citas meklētājprogrammas cenšas lietotājiem piedāvāt pēc iespējas atbilstošākus rezultātus, neatgkarīgi no tā, cik sarežģīts ir jautājums. Lai arī tā visa pamatā ir sarežģīti iekšējie algoritmi, kas nodrošina rezultātu atlasi, tev, kā uzņēmējam, vajadzētu zināt, ka atbilstību ietekmē arī meklētāja (personas, kas meklē informāciju) atrašanās vieta, interenta meklēšanas vēsture, laiks utt.)
  • Satura kvalitāte. Padomā, vai tu regulāri publicē interesantu, noderīgu un daudzveidīgu saturu (arī video, attēlus, inforgrafikas utt.). Vai saturu pielāgo cilvēkiem, nevis meklētājprogrammām? Ideālā gadījumā to vajadzētu darīt. Mēģini ievietot arī tādus rakstus, kas var būt aktuāli un praktiski pielitojami ilgtermiņā. Rakstu nosaukumu garumam nevajadzētu pārsniegt 55 zīmes.
  • Lietotāja pieredze. Tai ir milzīga nozīme. Ja mājas lapu būs viegli atrast, pārskatīt un lietot, kā arī tajā būs kvalitatīvs saturs, cilvēki vēlēsies to apmeklēt biežāk.
  • Lapas ātrums. Tas, cik ātri vietne ielādējas, mūsdienās ir nozīmīgs kritērijs, kuru ņem vērā arī meklētājprogrammas. Un, protams, arī lietotāji.
  • Lietošana dažādās ierīcēs. 21. gadsimtā mājas lapai ir jābūt pielāgotai lietošanai ne tikai datorā, bet arī telefonā, planšetē u.c. iekārtās.
  • Iekšējās saites. Kā jau minējām, ir svarīgi, ja mājas lapai izveidota skaidri saprotama un lietojama navigācija, taču vietnes redaktoriem un satura autoriem der zināt to, ka lapas apmeklējumu var uzlabot arī iekšējo saišu veidošana no viena raksta uz citu sadaļu utt.

Iekšējo saišu priekšrocības: nodrošina auditoriju ar materiālu tālākai lasīšanai, uzlabo mājas lapas rezultātus, meklējot konkrētus atslēgas vārdus, kā arī palīdz “Google” atrast un analizēt tieši tavu vietni.

  • Autoritāte. Ietekmīga mājas lapa ir tāda, kurai uzticas tās lietotāji, atbilstošās jomas pārstāvji, citas vietnes, kā arī meklētājprogrammas. Jo vairāk linku no ietekmīgām mājas lapām tev ir un jo vairāk kvalitatīva satura tu veido, jo pastāv lielāka iespēja, ka arī tava vietne kļūs par autoritāti. Tāpat, protams, centies aktīvi izmantot sociālos medijus un ļauj cilvēkiem komentēt savu saturu.
  • Meta apraksti un tagi. Palīdz uzlabot mājas lapas atrašanās vietu meklētājprogrammas rezultātu lapās, kā arī paaugstina iespēju, la lietotājs uzklikšķinās tieši uz tavas vietnes rezultāta. Meta apraksts ir īsa rindkopa, kura, piemēram, “Google” parādās zem tavas lapas saites meklēšanas rezultātu sarakstā. Savukārt virsrakstu tagi pasaka priekšā meklētājprogrammām un lietotājiem, par ko ir tava mājas lapa. Tiem jābūt konkrētiem, specifiskiem un atbilstošiem. Tagi ir svarīgi arī attēlu nosaukumu veidošanā.

Ceram, ka tev šis ieskats palīdzēs sakārtot arī savas mājas lapas SEO pamatus. Ja nepieciešama papildus palīdzība, ienāc – Organicmarketing.lv!

Rakstu sagatavoja:

SEO Pakalpojumi Organic Marketing

Elizabetes iela 65-16, Centra rajons, Rīga, LV-1050

+371 27 153 870

organicmarketing.lv

Reklāmraksti