Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Digitālais mārketings: Kas tas ir un kā tas var palīdzēt tavam uzņēmumam?

Mārketings ir īsts cīņas lauks. Sāncensība ir nežēlīga un plašā piedāvājuma dēļ piesaistīt pircējus tieši tavai precei vai pakalpojumam ir daudz grūtāk. Taču, kā jau tu noteikti zini, uzņēmējdarbību ir neiespējami attīstīt bez laba mārketinga. Pat pašas labākas preces un pakalpojumi ir jāreklamē pirms tie sāk nest peļņu.

Tradicionālās mārketinga formas un reklāma, kuru ievieto, piemēram, žurnālā, avīzē vai lielceļa malā, prasa daudz līdzekļu, turklāt izvērtēt to efektivitāti ir teju neiespējami. Tā vietā, lai paļautos uz šīm nu jau vecmodīgajām metodēm, ir laiks saprast, ka digitālais mārketings tev var dot daudz vairāk. Tas var nest daudz jaunu, maksātspējīgu pircēju, turklāt nereti par zemāku cenu, nekā tu iztērētu, veidojot milzīgu plakātu uz ēkas sienas.

Tāpat der zināt, ka digitālais mārketings tiešām var būt efektīvāks par tradicionālajām metodēm. Internetā pieejamie kanāli nodrošina iespēju redzēt detalizētus datus, kas ļauj tev pielāgot kampaņu, lai tā sniegtu pēc iespējas labākus rezultātus.

Iedomājies, ka tu izvēlies uzstādīt milzīgu plakātu ar reklāmu. Tu nezini, cik daudz cilvēku uz to paskatīsies, kā arī nav iespējams noskaidrot, kāds skaits jauno klientu ir piesaistīts, pateicoties tieši šim plakātam. Bet izmantojot digitālo mārketingu, tev nebūs jāuztraucas par šīm problēmām. Pienācīgi strukturēta mārketinga kampaņa internetā tev ļaus noteikt savus lietotājus, izmantojot konversijas piltuvi.

Tātad, kā digitālais mārketings var palīdzēt tavam uzņēmumam? Šajā rakstā aplūkosim dažus veidus, kā tas var palielināt tavas lapas apmeklētāju skaitu un paaugstināt konversijas rādītājus, izmantojot pārbaudītas taktikas – SEO, PPC mārketingu, sociālos medijus, e-pastus u.c.

Mājas lapas apmeklējumu uzlabošana ar SEO

SEO (Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācija strādā pie tā, lai mājas lapa augstāk parādītos meklētājprogrammu, piem., ''Google'' rezultātos. Bez veiksmīga SEO, uzņēmumiem būs grūtības atrasties meklēšanas rezultātu augšgalā, ievadot attiecīgos atslēgas vārdus.Mājas lapas optimizēšana un pielāgošana, lai to varētu atrast pēc konkrētiem atslēgas vārdiem, ir viens no labākajiem veidiem, kā uzlabot vietnes apmeklējumu un attīstīt biznesu. Pētījumi rāda, ka atrašanās meklēšanas rezultātu augšgalā (pirmajā lapā), var sniegt pat par 50% lielāku mājas lapas apmeklētāju skaitu. Savukārt, esot piektajā vietā, apmeklējumu skaita pieaugums sarūk uz 4% procentiem. Tādēļ, ja, ievadot specifisku frāzi vai vārdu, tu neparādies rezultātu pirmajā lapā, tu principā vari aizmirst par apmeklētāju skaita pieaugumu.

Uzņēmējdarbības uzlabošanai ar SEO tev būs nepieciešama pieredzējusi digitālā mārketinga komanda. Bet kā tādu atrast? Ņem vērā, ka viņiem jāspēj veikt šādi uzdevumi:

* Analizēt tavus konkurentus

* Noteikt, kādi atslēgas vārdi un frāzes tev būs nozīmīgākie

* Optimizēt tavas mājas lapas meta datus

* Optimizēt tavas mājas lapas saturu

* Galu galā – veidot SEO stratēģijas, kas sniedz gaidīto rezultātu, proti, uzlabo tavas mājas lapas pozīcijas meklētājos.

Ja neiekļausi SEO savā digitālā mārketinga stratēģijā, tad, visticamāk, ka tie cilvēki, kuri meklēs tevis piedāvātos pakalpojumus vai preces meklētājā, tevi atrast nevarēs. Jā, patiešām mēdz būt gadījumi, kad mājas lapa dabiskā veidā, proti, bez iejaukšanās, pati atrodas Google pirmajā lapā. Bet tas ir retums. Un tev ir jāsaprot, ka, ja tavi konkurenti pievērsīsies SEO, tavas pozīcijas meklētājā tikai samazināsies. Tādēļ esi soli priekšā un padomā par to jau laicīgi!

Pircēju atrašana ar PPC mārketingu

PPC (Pay-Per-Click) jeb ''maksā par klikšķi'' mārketings ir cits veids, ka panākt, lai tavu mājas lapu apmeklē vairāk cilvēku. PPC reklāmas parasti tiek izvietotas kopā ar meklēšanas rezultātiem un vilina cilvēkus klikšķināt uz tām, lai viņi atrastu to, ko meklē.Kā jau nosaukums pasaka priekšā, šīs reklāmas pieprasa tev maksāt katru reizi, kad kāds uzklikšķina uz tavas reklāmas. Taču patiesībā tās nemaz nav dārgas, tieši pretēji. PPC var būt labs ieguldījums jebkuram biznesam, tādēļ, ka tu viegli vari kontrolēt, cik daudz naudas iztērēsi reklāmai. Ja konkurence nav augsta, tev var būt jāmaksā vien pāris centi, kas ir nieks, ja padomā, kādu rezultātu tas var dot.

Līdzīgi kā SEO, arī PPC reklāmu atrašanās vieta ir svarīga. Ja tā būs pirmajā vietā, tavs bizness saņems apm. 59% no visiem reklāmu klikšķiem. Taču reklāmai jābūt oriģinālai un piesaistošai. Viena no šīs jomas augošajām daļām ir ''Facebook'' mārketings, jo šajā medijā reklāmas var ļoti konkrēti pielāgot vajadzīgajai auditorijai.

Palielini savu lietotāju skaitu, izmantojot sociālos medijus

''Facebook'', ''Twitter'', ''Instagram'' u.c. mediji ir lieliskas platformas, kuras mūsdienās bieži tiek izmantotas kā daļa no digitālā mārketinga. Biznesi veido dažādas lapas un profilus, kuros regulāri tiek pievienota auditoriju piesaistoša informācija. Taču tas nav vienīgais, ko šajās platformās var darīt. Uzņēmumiem ir iespēja viegli sazināties ar lietotājiem, mijiedarboties ar viņiem un uzzināt viedokli.

Pircēju piesaiste ar e-pasta mārketingu

Šī ir viena no metodēm, kas joprojām ieņem nozīmīgu vietu digitālajā mārketingā. E-pastu efektivitāte ir atkarīga no tā, vai uzņēmums spēj izcelties pārējo konkurentu vidū, panākot, ka cilvēks atver un izlasa ziņojumu, kā arī pēc tam dodas uz mājas lapu. E-pastos var būt informācija par jauniem produktiem, izpārdošanām, akcijām utt.

Ceram, ka šie piemēri tev noderēs, lai izveidotu digitālā mārketinga stratēģiju un attīstītu savu biznesu!

Rakstu sagatavoja: Organicmarketing.lv

Reklāmraksti