Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Oficiāls ziņojums: "Lokomotiv" hokejistus vedušās lidmašīnas katastrofu izraisīja apkalpes kļūda

Lidmašīnas "Jak - 42" avāriju, kurā gāja bojā Jaroslavļas "Lokomotiv" hokejisti, viņu vidū arī Kārlis Skrastiņš, izraisīja apkalpes kļūda, kad tā pacelšanās laikā nejauši aktivizēja bremzes un pēc tam veica pārāk strauju pacelšanos, izraisot katastrofu, teikts trešdien publiskotajā Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) Starpvalstu aviācijas komitejas (SAK) izmeklēšanas ziņojumā.

"Tiešais lidmašīnas katastrofas cēlonis bija kļūdaina ekipāžas darbība, kad pirms nesošā riteņa pacelšanās tika nospiesti bremžu pedāļi, nepareizi novietojot kājas uz pedāļiem izlidošanas procesā," trešdien žurnālistiem Maskavā teica SAK tehniskās komisijas vadītājs Aleksejs Morozovs.

Viņš uzsvēra, ka tas nobremzēja šasijas riteņus un pirms pacelšanās netika uzņemts pietiekams ātrums.

Morozovs norādīja, ka, apkalpei savlaicīgi pieņemot lēmumu un pārtraucot pacelšanos, būtu izdevies izvairīties no katastrofas.

"Ekipāžas rīcības analīze parādīja, ka piloti pat neapsvēra iespēju  pacelšanos pārtraukt," norādīja SAK tehniskās komisijas vadītājs, uzsverot, ka "ekipāžas darbības bija nesaskaņotas".

Savukārt lidotājs-izmēģinātājs Vasilijs Sevastjanovs atklāja, ka izmeklēšanas laikā tika veikti seši eksperimentālie lidojumi, no kuriem viens bija bez papildu bremzēšanas, bet pieci - ar bremzēšanu. Eksperimentu rezultāti apstiprinājuši izmeklēšanā noskaidroto par papildu bremzēšanu.

Morozovs apstiprināja iepriekš izskanējušo versiju, ka pacelšanās brīdī abi piloti, lai izvilktu stūri nepieciešamajā stāvokli, par stipru atspiedās pret bremžu pedāļiem. Izmeklēšanā netika noskaidrots, kurš no pilotiem izdarīja liktenīgo bremžu sistēmas aktivizāciju.

Tomēr ziņojumā norādīts, ka uz lidmašīnas ekipāžu netika izdarīts spiediens un pacelšanās notika plānotajā laikā.

Turklāt viens no pilotiem lietojis neatļautus medikamentus, kas palēnina reakciju, konstatēts izmeklēšanā.

Jau vēstīts, ka 7.septembrī, paceļoties gaisā no Tunošnas lidostas pie   Jaroslavļas, avarēja Krievijas aviokompānijas " Jak-servis" lidmašīna " Jak-42", kas veda uz KHL spēli Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā Jaroslavļas" Lokomotiv" komandu. Katastrofas brīdī gāja bojā 43 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, tostarp 36 no 37 "Lokomotiv" pārstāvjiem.

Bojāgājušo vidū bija 11 ārzemnieki, tai skaitā Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš.

Vēlāk slimnīcā no gūtajām traumām mira arī "Lokomotiv" hokejists Aleksandrs Gaļimovs. Vienīgais katastrofā izdzīvojušais bortinženieris Aleksandrs Sizovs nesen tika izrakstīts no slimnīcas.

Pievieno komentāru

Pasaules ziņas