Nekvalitatīvs ceļu segums negatīvi ietekmē pat pareizi noregulētas auto gaismas

Arī tad, ja automašīnas priekšējo lukturu gaismas ir pareizi noregulētas, braucot pa nekvalitatīvu ceļa segumu, pat nelielu triecienu rezultātā, pareizie iestatījumi var mainīties un nepieciešama atkārtota gaismu regulācija. Nereti autovadītāji šim faktam nepievērš pietiekamu uzmanību, tādējādi radot bīstamas situācijas uz ceļa.

Kā liecina „Amserv Motors” servisa speciālistu pieredze, iemesls, kāpēc nepieciešama atkārtota lukturu apgaismojuma regulēšana, ir pārvietošanās pa nekvalitatīvu ceļa segumu vai grubuļainiem grants ceļiem. Vienkāršoti runājot, „kratīšanās pa bedrēm” nodara kaitējumu ne tikai auto piekarei un ritošajai daļai, bet arī apgaismojumam. Lukturis, kas bijis pareizi novietots, ar atbilstoši noregulētu gaismas kūļa noliekumu attiecībā pret horizontu, „kratīšanās” iespaidā maina savu trajektoriju.

Autovadītāji, būdami pārliecināti, ka gaismas, salīdzinoši nesen, gatavojoties ziemas sezonai, servisā noregulētas pareizi, vai nu nepievērš šim faktam pietiekamu uzmanību vai izmanto gaismu regulatoru no vadības paneļa, kas paredzēts pavisam citiem nolūkiem. Šī ierīce ir domāta gaismu regulēšanai attiecībā pret automašīnas noslogotību ar pasažieriem vai kravu. Ar šīs opcijas palīdzību abas puses gaismas avoti un staru kūlis tiek „pacelts" vai „nolaists" vienmērīgi uz augšu vai leju, taču ar to nav iespējams regulēt visus gaismas avotu stiprinājumus, kuri maina savu stāvokli braukšanas laikā par nelīdzenu ceļu. To regulēšana tiek veikta autoservisā, iestatot gaismas avotu atbilstoši ražotāja noteiktajai pozīcijai miera stāvoklī tukšai mašīnai. Būtībā tiek ieregulēta "0" pozīcija, kas tiek izjaukta, braucot pa bedrēm.

Kā zināms, pasliktinoties redzamībai tumšajā laika periodā, pareizi noregulētam apgaismojumam var būt izšķiroša nozīme. Pareizs apgaismojums ļauj ātrāk ieraudzīt iespējamos šķēršļus un savlaicīgi izvēlēties piemērotākos manevrus to apbraukšanai, kā arī netiek apžilbinātas pretimbraucošās automašīnas, neradot „akluma” situāciju.

Kā liecina CSDD apkopotie dati par 2010. gada ceļu satiksmes negadījumiem (CSN), vairāk nekā 40% no traģiskajiem atgadījumiem reģistrēti tieši tumšajā diennakts laikā. Savukārt, tieši nenoregulēts un bojāts auto lukturu apgaismojums ir izplatītākais iemesls, kādēļ tehnisko apskati neiziet automašīnas vecumā līdz 10 gadiem. Jāatzīmē, ka CSN, kas saistīti ar tumšo diennakts laiku un sliktu redzamību nav retums arī Rietumeiropā un ASV. Piemēram, populārais autobraucēju portāls SmartMotorist.com šos negadījumus ierindo pirmajā vietā, runājot par tiem CSN, ko izraisa ārēji, no autovadītāja tieši neatkarīgi apstākļi..

Lai mudinātu autovadītājus atkārtoti pievērst uzmanību savu auto gaismu tehniskajam stāvoklim, Liepājā, Amserv Liepāja autocentra servisā laikā no š.g. 2. janvāra līdz 29. februārim tiek rīkota akciju, kuras laikā bez maksas tiks pārbaudītas un noregulētas tuvo un tālo gaismu, bremžu, pagriezienu un atpakaļgaitas signālugunis visām automašīnām, neatkarīgi no to ražotāja, modeļa vai vecuma. Darbs tiek veikts automašīnas esošā tehniskā stāvokļa iespēju robežās. Nepieciešams iepriekšējs pieraksts.

Armands Vimba, SIA "Amserv Motors" valdes loceklis, Pēcpārdošanas vadītājs.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti