Kritiķe Edīte Tišheizere: ""Stavangera" ir uzsvērta ne-dzīve"

"Krievijas režisora Konstantīna Bogomolova iestudētā "Stavangera" Liepājas teātrī ir viens no tiem laimīgajiem gadījumiem, kad jāmēģina saprast laba garastāvokļa cēloni. Jo, ejot ārā no skatītāju zāles, pārņēmusi klusa līksme, no kuras puse ir ķiķināšana par sevi, jo gribas ķiķināt, lai gan nebūtu taču par ko," savu recenziju par Liepājas teātra izrādi "Stavangera" interneta vietnē "Kroders.lv" iesāk teātra mākslas kritiķe Edīte Tišheizere.

""Stavangeras" kaste – tāpat kā izrāde kopumā – ne brīdi neizliekas par kaut ko īstu, pat nepretendē uz reālas dzīves attēlošanu. Tā varētu būt, teiksim, skatlogs ar manekeniem vai, drīzāk, virtuālā telpa kādai datorspēlei, kurā kustas un runā līdz riebumam naturālistiski uzprogrammēti cilvēciņi. Bet tās ir tikai manas asociācijas, jo patiesībā notiekošais ir nesalīdzināmi sarežģītāks. Un smieklīgāks," raksta E. Tišheizere.

""Stavangera" ir izrāde, kuras ietekmē nonākot, domas riņķo ap to, atrodot aizvien jaunus iemeslus, kāpēc ķiķināt, aizvien citus atšifrējumus notiekošajam. Tas patiešām ir kā bezgalīgs turp-atpakaļ lidojums pa maršrutu Bezizeja – Stavangera. Izkāpt, pretēji aviokompāniju parastajiem noteikumiem, drīkst jebkurā augstumā. Un arī tas taču ir smieklīgi," recenziju, kuras pilno versiju varat izlasīt šeit, noslēdz E. Tišheizere.

Pievieno komentāru

Kultūra