Ēriks Kiršfelds ar solo atgriežas LSO krievu klasikas programmā

7.decembrī plkst.19 Liepājas Latviešu biedrības namā Liepājas Simfoniskais orķestris turpina koncertsezonu ar ciklu „Krievu klasikas virsotnes”, diriģenta Mārtiņa Ozoliņa vadībā atskaņojot skaistākos krievu romantiskās mūzikas skaņdarbus, šoreiz ar izteiktu mīlestības tēmu.

Koncertā ar nosaukumu „Mīlestības variācijas” skanēs divi visiem zināmi Pētera Čaikovska darbi. Uvertīru-fantāziju „Romeo un Džuljeta”, kur spilgti izceļas neizsakāmi skaistā un degošas kaisles pilnā mīlas tēma, daudzi kritiķi ir vērtējuši kā vienu no labākajām melodijām krievu mūzikā vispār.

Savukārt visnotaļ maģisko skaņdarbu „Variācijas par rokoko tēmu” čellam un orķestrim, ko komponists ir radījis, iedvesmojoties no paša Mocarta, šodien mūziķu aprindās gan vairāk uztver kā didaktisku materiālu. Taču Ēriks Kiršfelds, kurš atskaņos čella solo stāsta: „Patiesībā šis ir ļoti skaists gabals, tā ir ļoti romantiska un skaista krievu mūzika – Čaikovskis ļoti labā nozīmē!”. Starp citu, tieši šo skaņdarbu spožais un pieredzējušais čellists atskaņoja, pirmo reizi savā mūziķa karjerā uzstājoties ar simfonisko orķestri.

Koncerta otrajā daļā Liepājas Simfoniskais orķestris un diriģents Mārtiņš Ozoliņš uzburs ainas no „Tūkstoš un vienas nakts” pasakām, atskaņojot Nikolaja Rimska-Korsakova zināmāko darbu – simfonisko svītu „Šeherezāde”. Tas ir stāsts par karalieni Šeherezādi, kura katru vakaru stāsta stāstus savam vīram sultānam Šahriāram, lai glābtu savu dzīvību. Sultāns ir pārliecināts, ka visas sievietes ir neuzticīgas, tāpēc katru dienu viņš apprec jaunu sievieti, lai no rīta viņu sodītu ar nāvi. Šeherezāde savus stāstus sultānam stāsta katru vakaru tūkstoš un vienu nakti pēc kārtas, un katru vakaru stāstu beidz interesantākajā brīdī, liekot sultānam atstāt viņu dzīvu vēl vienu dienu.

Biļetes uz koncertu var iegādāties visās Biļešu Paradīzes kasēs.

Iveta Vēvere, LSO

Pievieno komentāru

Kultūra