Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Baltijas baleta festivālu noslēgs Liepājas "Lielajā dzintarā"

4. maijā pulksten 19 Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” ar modernā baleta uzvedumu “Pusnakts Parīzē” tiks noslēgts 21.Starptautiskais Baltijas baleta festivāls.

Turpinot festivāla tradīcijas, arī šī gada festivāla programma ietvers dažādas mākslas formas un izpildījumus - skatītājiem visā Latvijā tiks piedāvātas dejas izrādes, koncerti, vizuālās mākslas izstādes, kino seansi un meistarklases. Festivāls ilgs no 4.aprīļa līdz 4.maijam, noslēgumā piedāvājot Vanemuines teātra (Tartu, Igaunija) modernā baleta uzvedumu “Pusnakts Parīzē” uz koncertzāles “Lielais dzintars” skatuves, informē SIA “Lielais Dzintars” Sabiedrisko attiecību speciāliste Elizabete Hartmane.

Baleta uzvedumu iedvesmojuši Džordža Gēršvina skaņdarbi un pagājušā gadsimta 20.-50. gados Parīzē zināmas personības tēlotājmākslas, teātra un modes jomās. Mākslas darba tēlos ievīti Salvadors Dalī (Salvador Dali), Romēns Ertē (Romain Erté), Elza Šjaparelli (Elsa Chiaparelli) un Žozefīne Beikere (Josephine Baker) – personības, kuras radījušas pašas savu ēru un nākotni pēc tās.

Šāda pieeja uzveduma veidošanā producentu komandai sniedza lielu brīvību un ļāva realizēt rotaļīgas ieceres – spilgtās personības kļuva par iedvesmas avotu vizuālā noformējuma un sižeta interpretācijām. Izrādes režiju un horeogrāfiju, iedvesmojoties no Gēršvina mūzikas dzīvnieciskajiem impulsiem, veidojis ASV horeogrāfs Maikls Šanons (Michael Shannon), pie libreta un skatuves noformējuma strādājusi Mare Tommingas.

Tommingas par izrādes tapšanas radošo procesu stāsta: “Maikls Šanons savus uzvedumus veido, vadoties pēc uzskata, ka nepastāv skaistas vai nepievilcīgas kustības: viss, kas nāk no iekšienes, ir pareizs. Šanons ir ļoti muzikāls un zina, kā papildināt sižetu ar pilnvērtīgu muzikālu dramaturģiju. Manis radītie vizuālie tēli, kuru prototipi ir īstas personības, viņa kustību valodā tiek burtiski saplosīti. Tā tapis mūsu uzvedumam nepieciešamais jaunais koncepts, dinamika un atmosfēra. Ja cilvēki un radības Dalī gleznās spētu runāt dejas valodā, šķiet, viņi tik tiešām izteiktos Šanona dejas leksikā.”

“”Pusnakts Parīzē” ir stāsts par mīlestību, jeb moderns, romantisks balets, kurā netrūkst arī mīlas trijstūra un visi to pavadošie kārdinājumi un intrigas, “ noslēgumā piebilst pieredzes bagātā Igauņu baletmeistare Mare Tommingas.

Uzvedums pirmizrādi piedzīvojis pirms pusgada Vanemuines teātrī (Tartu, Igaunija). Izrāde ir 2 cēlienos un ilgst aptuveni 2 stundas. Biļetes no 10 eiro pieejamas visās Biļešu paradīzes kasēs, interneta vietnē bilesuparadize.lv un koncertzāles  “Lielais dzintars” Informācijas centrā.

Starptautiskais Baltijas baleta festivāls No klasikas līdz avangardam kopš 1995. gada mērķtiecīgi iepazīstina Latvijas sabiedrību ar aktualitātēm un novitātēm profesionālās klasiskās un laikmetīgās dejas dzīvē pasaules kontekstā. Festivāla pamatprincips – radīt pieejamību profesionālai pasaules mēroga klasiskās un laikmetīgās dejas mākslai dažādām Latvijas sabiedrības grupām Rīgā un citās Latvijas pilsētās. Festivāls ir atpazīstams starptautiskajā dejas telpā, festivāla organizatoriem ir izveidojusies sadarbība ar pasaulē vadošām klasiskā un laikmetīgā baleta kompānijām.

Pievieno komentāru

Kultūra