Līgo svētkos viegli var pārēsties, bet kā no tā izvairīties?

“Euroaptieka” farmaceite Zane Melberga dalās padomos, kā sagatavoties svētkiem, lai tos aizvadītu bez raizēm, kā izvairīties no pārēšanās.

Līgo svētkos ēdienam ir tikpat liela nozīme kā svētku tradīcijām. Grilēti un cepti ēdieni, Jāņu siers un citi labumi ierasti ir lielā

daudzumā, tādēļ šādās reizēs svarīgi ievērot mērenību. Lai pārēšanās risku samazinātu, ieteicams gaļas cepšanu veikt vairākos

piegājienos ar trīs stundu intervālu, nevis uzreiz grilēt visu ēdienu.

Samērīgai jābūt arī proporcijai uz šķīvja – grila ēdienam jāaizņem ne vairāk kā ceturtā daļa ēdienreizes satura, to papildinot ar svaigiem dārzeņiem, salātiem, dažādām veselīgām mērcēm, augļiem. Savukārt, ja no treknajiem un neveselīgajiem ēdieniem nav bijis iespējams atteikties, turklāt alus ticis izmantots kā galvenais uzdzeramais, tad tas visdrīzāk novedīs pie tā, ka vēders sāks protestēt un kuņģis ar savām gremošanas fermentu rezervēm nespēs sašķelt pārtiku.

Šādos gadījumos ieteicams lietot fermentu preparātus, kas palīdz šķelt uzņemto barību, kas mazinās diskomfortu. Savukārt smagāku vēdera problēmu vai pat saindēšanās gadījumos var līdzēt pazīstamais absorbents – aktīvā ogle.

Pievieno komentāru

Izklaide