Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Cik daudz miega nepieciešams pieaugušam cilvēkam?

Miegs ir ciklisks process, kurš sastāv no divām fāzēm: ātrās un lēnās. Viens cikls ilgst apmēram pusotru stundu. Lai pilnvērtīgi atpūstos, cilvēkam nepieciešami pieci šādi cikli. Cilvēkiem vecumā no 18 līdz 25 gadiem jāguļ septiņas līdz deviņas stundas diennaktī, bet cilvēkiem, kuri vecāki par 65 gadiem, – septiņas līdz astoņas. Jaunās rekomendācijas paredz arī ilgāku miegu jaundzimušajiem, kas ir 14–17 stundas. Zīdaiņiem ieteicams gulēt 11–15 stundas, pirmsskolas vecuma mazuļiem vajag 10–13 stundu atpūtas, bet skolas vecuma bērniem vajag 8–11 stundu naktsmiera.

Jāpiebilst, ka miegu ietekmē arī tas, kāds ir dzīvesstils, cik smagu darbu strādājam, kur un kā guļam.

Savukārt ir aprēķināta arī miega vērtība konkrētos stundu laika posmos, ja cilvēkam tomēr neizdodas atrast nepieciešamo laiku izgulēties visas noteiktās nakts stundas. Piemēram, stundā no pulksten 19 līdz 20 miegam vērtība ir septiņas stundas, no pulksten 20 līdz 21 par stundu mazāk. Savukārt laikā no pulksten diviem naktī līdz sešiem rītā katru stundu miega vērtība krīt no 30 minūtēm līdz vienai minūtei. Visnevērtīgākais miegs ir laika posmā no pieciem līdz sešiem rītā.

Miega eksperti izstrādājuši speciālu tabulu, kas balstīta uz aprēķiniem, cikos pieaugušam cilvēkam jāaiziet gulēt, lai no rīta konkrētā laikā pamostos mundrs.

Raksts no "Kursas Laika" arhīva

Pievieno komentāru

Izklaide