Reibums vienāds. Bet sods?

Pēcjāņu nedēļā parādās dažādi interesanti statistikas dati. Viena no interesantākajām, ko visi aprunā un salīdzina, ir tā saukto “dzērājšoferu” uzskaite. Amatpersonas salīdzina datus ar iepriekšējiem gadiem, mārketinga ļaudis skatās, kā...Patika stāsts par kādu puisi, kurš, mazliet ņēmis uz krūts, devās uz vietējā pagasta Jāņu nakts balli ar velosipēdu. Ieraudzījis, ka priekšā stāv ceļu policijas ekipāža, metis riteni krūmos un turpinājis ceļu kājām. Otrā rītā ar divriteņa atrašanu gājis grūti – neatcerējās, kur nobēdzinājis lietiskos pierādījumus.

Svētku laikā aizturēti ap 210 iereibuši velosipēda vadītāji. Saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu, par velosipēda un mopēda vadīšanu dzērumā sods ir no 30 līdz 120 latiem, bet, braucot dzērumā ar auto, mazākais sods ir 300 latu, vainīgajam uz gadu tiek atņemtas autovadītāja tiesības, bet, ja alkohola daudzums izelpā vai asinīs pārsniedz vienu promili, draud arī administratīvais arests līdz 15 diennaktīm. Kur šeit ir taisnība? Vai iedzēris velosipēdists vai mopēdists ir mazāk bīstams par iereibušu autovadītāju? Iereibuši autovadītāji ir potenciāli slepkavas, jo var nenokontrolēt stūri un izraisīt avāriju. Bet tieši to pašu var izdarīt iereibis velosipēdists – nenovalda stūri un pakļūst zem riteņiem mašīnai, kas brauc kā pēc grāmatas. Un šis šoferis ir kļuvis par slepkavu ne savas vainas dēļ. Sodus tomēr vajadzētu kaut kā pielīdzināt, lai atbildības nasta būtu vienāda. Jo gan velosipēdists, gan mopēdists, gan autovadītājs pats izvēlas sēsties pie stūres reibumā un, iespējams, izraisīt ceļu satiksmes negadījumu, kurā cietīs gan pats, gan varbūt kāds, kas vienkārši veicis ceļu no punkta A un punktu B pēc visiem noteikumiem.

Pievieno komentāru

Blogi