Piere pret pieri

Zināms, ka daudzi pārpratumi rodas no nesaprašanās, nepietiekamas informācijas un elementāras nevērības. Izņēmums nav ārstu un pacientu attiecības.Liepājā strādā daudzi lieliski speciālisti, slimnīca spēj nodrošināt augstu līmeni dzīvības...Liepājā strādā daudzi lieliski speciālisti, slimnīca spēj nodrošināt augstu līmeni dzīvības glābšanā un ārstēšanā, par ko jau ir rakstīts, lai arī pacientu vēstuļu un publiskas pateicības varētu būt vairāk. Taču ir skumji, ja visi sasniegumi vienubrīd “paklūp” un izrādās, ka ar cilvēciskām niansēm netiek galā tur, kur pakļaujas augstākās tehnoloģijas.
 
Saprotu, ka slimnīcai jādomā par intensīvu un efektīvu ārstniecības procesu, bet ne tikai! Visiem skaidrs, ka slimību profilakse ir lētāka par ārstniecību, taču šis princips tiek ignorēts mediķu un pacientu attiecībās. Ja cilvēkam nepaskaidros viņam saprotami, kas, kad un kāpēc ar viņu slimnīcā notiks, ir lielākas izredzes, ka viņš sapīsies pats savās pārdomās un mocīsies, līdz sūdzēsies. (Tas gan nenozīmē, ka nevarētu būt iemesls sūdzēties arī pēc visiem paskaidrojumiem.)

Ja tāda hroniska kaite ir zināma, kāpēc nevarētu parūpēties par profilaksi – darbiniekiem, kas māk paskaidrot, ar šo nedomājot jau esošos ārstus un medmāsas? Nekorekti būtu sist pieri pret pieri un pārmest pacientiem, ka viņiem skaidro, bet viņi, nemediķi, lūk, jau tāpat nesaprot. Protams, būtu tikai labi, ja katrs apzinātos pienākumu pret savu veselību un zinātu arī kādu medicīnas minimumu.

Visās jomās vieglāk un ātrāk ir Eiropas līmeni dabūt tehnoloģiju ziņā, jo cilvēki jau tik strauji nemainās – līdz savstarpēji cieņpilnām attiecībām un tam atbilstoši organizētiem dienestiem vēl jāaug.

Pievieno komentāru

Blogi