Pārslodze?

Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis pēc atveseļošanās sarosījies un nācis klajā ar interesantiem paziņojumiem. Izrādās, Latvijas skolēnu prasmes sistemātiski ir zem vidējā pasaules valstu līmeņa.Te gan jāpiebilst, ka ministrs...Te gan jāpiebilst, ka ministrs runā par starptautiskajiem “Programme for International Student Assessment (PISA)” testiem, kuros skolēniem daudzās pasaules valstīs liek pildīt līdzīgus uzdevumus dabaszinātnēs, matemātikā un lasītprasmē.

Pie vainas rezultātiem varot būt vairāki faktori. Par to runā arī mūspuses skolu direktori – nepareizs skolēnu noslodzes sadalījums. Bērniem pārāk ātri jāpārslēdzas no viena priekšmeta uz otru. Ir rosināts mācības sadalīt pa blokiem – lai skolēni spētu labāk izsekot vielai. Iedomājoties, ka Jums katras 40 minūtes būtu jāsēž mierīgi un jāklausās monotonā stāstījumā par vienu tēmu. Nepaiet ne 15 minūtes, atkal jauna tēma. Un tā katru dienu galva šaudās no viena temata pie otra. Šādi palūkojoties, šķiet, ka sadalījums pa mācību blokiem ir loģisks. Lielākais Izglītības un zinātnes ministrijas atklājums, ka skolēni, sākot no 7. klases, strādā 53 stundas nedēļā!

Skolēnu noslogojumu sastāda ne tikai stundu skaits, kas reizēm izbrīna, jo bērniem 7. klasē jāpavada skolā astoņas un vairāk stundas, bet vēl arī mājasdarbi jāpilda. Un vēl ir interešu izglītība (protams, brīvprātīgi, taču lietderības koeficients dažbrīd augstāks nekā mācībām). R. Ķīlis ierosina samazināt mājasdarbu īpatsvaru, jo tas veicinot skolēnu nevienādos mācību sasniegumus. Divas labas idejas ir izvirzītas – skatīsimies, kā būs ar to īstenošanu realitātē.

Pievieno komentāru

Blogi