Latvāņu degviela

Tu, cilvēk, centies un domā, kā ietaupīt, kā dzīvot ekonomiskāk, kā pasaudzēt apkārtējo vidi, bet... Blaukš, valsts ņem un apcērt tavu labo gribu un centienus! Šķiet, drīz šādas sajūtas varētu pārņemt autobraucējus, kuri izvēlējušies savus...Par to, ka ilgi nebūs prieki tiem, kuri no dārgā benzīna un dīzeļdegvielas pāriet uz lētāko autogāzi, prognozēja ne viens vien šīs valsts pilsonis. Kā nekā Latvijā pēkšņa lēmumu pieņēmēju nostājas maiņa nav nekāds jaunums. Pesimistu bažas izrādījušās pamatotas – publiskajā telpā izskan doma, ka būtu jāpalielina akcīzes nodoklis autogāzei.

Lai gan Finanšu ministrijas pārstāvji skaidro, ka vēl dienaskārtībā nav jautājuma par minētā nodokļa paaugstināšanu tuvākajā laikā, degvielas tirgotāji nesnauž. Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija uzstājīgi pauž, ka valsts budžetam iet secen miljoniem latu, jo samazinās benzīna patēriņš. Acīmredzot, radusies sajūta, ka peļņa iet mazumā un patērētāji var atbrīvoties no atkarības važām, tāpēc jāceļ trauksme. Taču, kā norāda laikraksts “Dienas Bizness”, autogāzes daļa Latvijā no kopējā degvielas tirgus sasniedz vēl tikai aptuveni 8 – 10 procentus. Salīdzinājumam tiek minēts, ka Lietuvā tie ir 20 procenti. Savukārt eksperts Augusts Iesalnieks paudis viedokli, ka Latvijā atbilstoši direktīvai līdzīgi kā citās ES valstīs akcīzes nodoklis autogāzei ir 125 eiro. Viņaprāt, patiesībā degvielas tirgotāji nebūt nav satraukti par valsts budžetu.
Degvielas tirgotājiem ir spēcīgi lobiji ne vien Latvijas, bet visas pasaules mērogā. Kas atliek patērētājam? Varbūt jāpāriet uz degvielu, kas tiek ražota no latvāņiem – Latvijas pētnieki jau pie tā strādā, kas nebūt nav joks.

Pievieno komentāru

Blogi