Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Liepājā pieņem ekspluatācijā rekonstruētos tramvaja ceļu posmus un krustojumus

Ceturtdien, 14. novembrī, objektu ekspluatācijā pieņemšanas komisija ekspluatācijā pieņēma būvobjektu – rekonstruētos esošās tramvaja līnijas posmus, kur darbi pabeigti projekta „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” laikā, informē Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Rekonstrukcijas gaitā ir sakārtots Raiņa ielas un Rīgas ielas krustojums, sliežu ceļa posms Rīgas ielā no Raiņa ielas līdz Jaunās Ostmalas ielai, sliežu ceļa posms Kr. Valdemāra ielā no Rožu ielas  līdz Robežu ielai, kā arī Peldu un Kr.Valdemāra ielas krustojums.

Būvdarbu gaitā pilsētā šovasar bija traucēta satiksme, jo automašīnām bija slēgti rekonstruējamie posmi un tramvajs kursēja pa vienu sliežu ceļu. Tagad šīs neērtības ir pārvarētas, visi darbi paveikti, demontētas pārvietojamās sliežu pārmijas un tramvaju vagonu kustība kopš 5. novembra notiek pa abiem sliežu ceļiem un atbilstoši kustības grafikā noteiktajiem laikiem.

„Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai sāktu drošu rekonstruēto ceļu un krustojumu ekspluatāciju,” saka pieņemšanas komisijas vadītājs Ivars Čīma.

Esošajā tramvaja līnijā ir izbūvētas jaunas apakšzemes komunikācijas (ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma), paveikta tramvaja maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, izbūvēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, un sabiedriskā transporta pieturvietas.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem un pasūtītājiem ir apsekojuši rekonstruētos posmus un krustojumu, un vērtējuši darba rezultātus. Objektā vēl ir jāpaveic daži nebūtiski darbi, taču tie netraucē/nekavē tramvaja līnijas ekspluatāciju.

Būvdarbus veica SIA „Skonto Būve”, kas cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas esošo sliežu ceļu rekonstrukciju iesniedza piedāvājumu par viszemāko cenu – 1 468 792 lati.

Kopumā no visām projekta izmaksām tikai nedaudz vairāk kā 60 procenti tērēti sliežu ceļu būvei, pārējās izmaksas novirzītas inženiertīklu atjaunošanai vai pilnīgai nomaiņai.

Esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā notika ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85 procentu apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15 porocentus no kopējās summas nodrošina pasūtītājs, uzņēmums „Liepājas tramvajs”.

SIA „Liepājas tramvajs” arī nākamgad plāno turpināt projektā „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošos sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” plānotos darbus – vēl paredzēts kompleksi rekonstruēt sliežu ceļu posmus Brīvības, Rīgas un Klaipēdas ielās.

Šā gada maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam; jaunā līnija izbūvēta minētā ES projekta ietvaros.
 

Pievieno komentāru

Liepājā